Трудовата книжка и служебната книжка на държавните служители да станат електронни предлагат от обединението “Продължаваме Промяната-Демократична България” /ПП-ДБ/.
Законопроектът е внесен от Божидар Божанов и група депутати, като предвижда създаването на електронен регистър на заетостта, поддържан от Националната агенция за приходите /НАП/. В него ще могат да се вписват всички данни от трудовата книжка, като по този начин всички служители ще имат пълен достъп до трудовото си досие. От своя страна работодателите ще могат да оптимизират вътрешни процеси чрез системи за управление на човешките ресурси, като автоматично изпращат данни към регистъра.
Законопроектът дава и допълнителна защита на служителите, тъй като ще ограничи достъпа на работодателите до трудовите възнаграждения при предходни работодатели.
В преходния период, след изграждането на регистъра, се предвижда работодателите да сканират и изпращат трудовите книжки на служителите си до НАП, която да организира въвеждането им в структуриран вид. Предвид дългия срок, това е минимална административна тежест върху работодателите, като освен това решава проблема с достоверността и отговорността за коректността на данните.
Първоначално регистърът на заетостта се попълва на база на наличните данни в базите данни на Националния осигурителен институт /НОИ/. В този период работодателите вписват данните в регистъра, а не в трудовата книжка.
с много жизнено важни неща се занимават, не може да им се отрече
Е други по-сериозни неща няма ли за решаване в тая държава????
Тия направо откриха топлата вода. Това се предлага перманентно от няколко години насам. Още даже ПП и ДБ не са съществували като формации. Проблемът е, че всеки работодател трябва да има единна система, за да се поддържат тия книжки, а това са много милиони инвестиции. Предполагам, че някоя от ИТ-фирмите около тях иска да облажи с подобна поръчка.