„Продължаваме промяната“ /ПП/ още другата седмица внася проект за промяна на спорната „дефиниция“ в Закона за предучилищното и училищното образование. Това съобщиха преди броени минути от политическата сила. Те са категорични:
„Пропаганда в българското училище няма.“
Тя беше забранена със закон и досега. Всяко съдържание, което стига до учениците, всеки учебник, всяко помагало или учебна програма минава през одобрение на Министерство на образованието и науката.
Приетите поправки в закона за предучилищното и училищното образование се „борят“ с несъществуващ проблем. Не просто, те насаждат огромен нов.
„Убедени сме, че не е работа на държавата да влиза в домовете на хората и да контролира личния им живот и поведение. Не може и държавата да определя кое е традиционно, и кое не – повече от 50% от българите живеят в семейни съюзи без брак, и отглеждат спокойно децата си. Те ли ще са следващите в списъци за хора, които имат “нетрадиционно съжителство”?“, питат от „Продължаваме промяната“.
В тяхната позиция се посочва още:
„Днес преследваме 800 учители, утре може да са артисти заради ролите им, или журналисти заради това, че изразяват мнение, хора с небългарски имена или други религии.
Единствените държави, в които моралът се прокарва чрез закон, са ислямските шериати с екстремистки Ислям.
Едва ли има смисъл да се правим, че не разбираме за какво става дума. Законопроектът за наказания срещу учителите, този за чуждестранните агенти и списъците днес ясно показват посоката. Системни усилия за още едно остро разделение на българското общество заради измислени заплахи. Скривайки по този начин много по-големи и реални проблеми, по които би трябвало да работим заедно от всички партии. За децата и младежите – борбата с разпространението на наркотиците, агресията и тормоза в училище.
Още другата седмица ще внесем поправка в закона да отменим “нетрадиционата” дефиниция която реално започна този опасен процес към фашизма в България. С действия в парламента, не само с постове, ще противодействаме на черните списъци към българските учители.“
[…] […]
[…] […]