„Министерството на транспорта и съобщенията /МТС/ за пореден път се опитва да облагодетелства частни лица за сметка на държавния интерес и бюджет. Това стана ясно от изказаната преди дни позиция на служебния министър на транспорта. В позицията на Министерството ясно се вижда, че целта е да се либерализира жп превоза и за пореден път държавата да бъде ощетена, използвайки максимата за по-малко държава. Тези намерения на Министерството рязко противоречат на програмата за развитие на железопътния транспорт на „Възраждане“ и съживяват старите практики за разпродажба на печеливши държавни отрасли.“
Така започва позиция на ПП „Възраждане“, разпространена до медиите, която продължава по следния начин: „На първо място ние считаме , че един служебен министър, за който българските граждани не са дали гласа си, не бива да прави такива кардинални стъпки в политиката на повереното ѝ ведомство. Считаме, че в случая става дума за частни интереси и не се защитават интересите на българския народ. Смятаме, че Министерството на транспорта трябва да управлява ефективно подопечните нему дружества и ако тази задача е прекалено сложна за министъра, е редно да си подаде оставката.
Ако тази реформа се осъществи по този начин, по който ни предлага Министерството на транспорта, и печелившите линии бъдат изкарани от губещото предприятието БДЖ – Пътнически превози, то вариантите са два:
- Вариант 1: Ще е нужна дотация от всеки български гражданин чрез неговите данъци, за да запазят дружеството.
- Вариант 2: Фалит на дружеството и разпродажбата на неговите активи на безценица.
Познавайки практиката на управляващите нашата държава до момента, ние не се съмняваме, че тяхната цел е точно тази, защото е очевидно, че тежкият лобизъм и клиентелизъм здраво се е загнездил в българската политика. Фалирането на държавни дружества и изкупуването на активите за жълти стотинки от поставени лица създадоха предпоставка множество министри да се събуждат милионери за сметка на държавата и нас, гражданите.
„Възраждане“ ще се бори с всички сили за запазването на БДЖ – Пътнически превози и развитието му като една модерна и печеливша услуга, така необходима на гражданите.“
Исторически подвиг: Цанко Цанков завърши най-дългия маратон от Ocean 7 с рани, но победоносно