Прави ли Пакет Мобилност I невъзможно адаптирането на тежкотоварния транспорт към целите за екоустойчивост?

0
30
Неформален съвет на министрите на транспорта на ЕС
Неформален съвет. Снимка: Министерство на на транспорта и съобщенията

Заместник-министърът на транспорта и съобщенията Владимир Върбанов смята, че Пакет Мобилност I води до непосилни разходи за малките и средни предприятия, съставляващи гръбнака на тежкотоварния автомобилен бранш, и прави невъзможно адаптирането му към целите за устойчивост. Той направи коментара си по време на Неформален съвет на министрите на транспорта на ЕС, който се провежда от 21 до 22 февруари под егидата на Френското председателство.

По повод влизането в сила на разпоредбите от Пакет Мобилност I, Върбанов посочи негативното въздействие на мярката за връщането на превозното средство върху превозвачите и климатичните амбиции на Европейския съюз /ЕС/.

Министрите на транспорта обсъдиха перспективите пред декарбонизацията на транспорта в ЕС. По време на дискусията за ревизия на Трансевропейската транспортна мрежа, заместник-министър Върбанов приветства мащабната модернизация на железопътната инфраструктура, както и изграждането на интермодални терминали като възможност за намаляване на емисиите от автомобилния транспорт. По думите му, същевременно тези цели трябва да са съобразени с икономическите реалности.

България изрази разочарованието си от изключването на жп направлението от София до границата с Република Северна Македония, както и продължението на коридор VIII през Република Северна Македония и Албания.

По време на заседанието делегацията ни декларира, че страната ни ще стимулира електромобилността чрез инициативи за купуването на електромобили и чрез изграждане на зарядна инфраструктура.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments