Правителството одобри 11 732 317 лв. за провеждане на ученически пътувания по модул 1 „Образователни маршрути за училищата в страната“ на Национална програма „България – образователни маршрути”. Средствата са за 2024 г. и ще се разпределят между 581 общински училища.
Одобрени за финансиране по този модул на националната програма са общо 685 училища. Сред тях има 90 държавни и 14 частни училища, за които не е необходим акт на правителството, за да получат средствата си от МОН. Пътуванията на учениците и педагогическите специалисти в останалите 581 общински училища се осигуряват с днешното постановление на Министерския съвет.
Образователните маршрути се организират на територията на страната, като в тях могат да участват ученици от 1. до 11. клас, педагогически специалисти от конкретното училище, както и медицинско лице по преценка на училището.
Пътуванията може да продължат от два до пет дни, включват се до 4 нощувки, храна, транспорт, застраховка, посещения на културно-исторически забележителности, музеи, занаятчийски работилници и други. Планирани са различни дейности, дискусии и образователни игри в различни научни области, срещи с изявени личности, местни специалисти, които работят в посетения обект. Ще се финансира и закупуването на входни билети, такси за беседи в посетени обекти.
При посещенията на място училището може да осигури обучителна беседа, познавателни материали, презентации, демонстрации и други. Училищата избират обекти от пет тематични области: история и археология, география и икономика, биология, природни науки и екология, изкуства, архитектура и литература, етнография, фолклор и занаяти.
Образователните пътувания помагат на учениците да затвърждават и надграждат знанията си, придобити в училище. Чрез наблюдения, проучване и преживяване в реална среда те подобряват уменията си за комуникация, работа в екип, социално емоционална интелигентност и др.
Списъкът с одобрените училища е публичен и е достъпен на сайта на МОН.
Предизборната авантюра на Макрон поставя френската демокрация на масата
[…] […]