Нов данък за внос на автомобили втора ръка в размер на поне 500 лева. Такава идея представи министърът на транспорта Георги Гвоздейков. Целта на новата ставка е парите да се събират в специален фонд, чрез който гражданите да бъдат подпомогнати в закупуването на електромобил. От Асоциацията на вносителите на автомобили в България обаче заявиха, че новият данък единствено ще доведе до скок в цените на колите втора ръка.
По данни на Министерството на транспорта вносът на коли втора ръка в България на годишна база надхвърля 300 000 автомобила. Поради тази причина те смятат, че новата ставката ще се превърне в добър инструмент за пълнене на държавната хазна.
Какъв обаче е броят на електрическите коли в България на фона на всички останали? 11 000 електромобила при автопарк от общо 2,4 милиона. Основният проблем тук е цената, тъй като за най-ниския клас електрическа кола трябва да платим поне 30 000 лева.
От ресорното ведомство обясняват, че идеята на новия данък е създаването на стимули за използване на новите технологии в автомобилостроенето.
„Дискутира се вносът на стар автомобил да бъде обложен с такса, която да се заплаща от вносителите. Целта е средствата да бъдат събирани във фонд, който таргетирано да подпомага закупуването на електрически автомобили. Конкретните параметри на тази мярка все още се обсъждат”, пише в позицията на МТС.