Пилотен проект за строителство, рехабилитация и ремонт на републикански, общински и горски пътища се разработва от Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/, Община Бургас и Югоизточното държавно предприятие в Сливен. Той се изпълнява с пари от ОП „Региони в растеж“ /ОПРР/ 2014-2020 г., а общата му стойност е 41 097 570.96 лв. с ДДС, от които близо 35 милиона лева е безвъзмездната финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, а около 6,164 милиона лева е националното съфинансиране.
С пари от ОПРР е осигурен изработеният технически проект за ремонта на около 112 км от републикански път II-99 Бургас-Малко Търново. Отсечката е основна транспортна връзка на общините по Южното Черноморие, както и връзка на общини в региона с Република Турция, чрез ГКПП-Малко Търново. През територията на област Бургас преминават 2 държавни граници, като достъпът до тях се осъществява чрез път II-99 и трасето е стратегически обект за националната сигурност.
Участието на Община Бургас е с обновяване и реконструкция на общинска пътна и улична инфраструктура на територията на общината. Това ще подобри достъпността на товари и пътници в региона до Трансевропейската транспортна мрежа и ще има положителен ефект за населението на общините Бургас, Айтос, Камено и Средец.
Югоизточното държавно предприятие в Сливен участва с реализирането на неотложни аварийно-възстановителни работи за ремонт, стабилизиране и реконструкция на горската пътна инфраструктура, която осигурява обслужването на защитната ограда на Българо-турската граница. По този начин ще се осигури по-бърз и сигурен достъп на служителите от „Гранична полиция“ до пограничните територии.
Изпълнението на пилотната инициатива ще подобри достъпността, свързаността и безопасността на пътната инфраструктура и ще допринесе за разгръщане на потенциала на пограничните територии. По-добрата транспортна свързаност ще ускори регионалното сближаване, както и ще подобри сътрудничеството при опазване на границата между България и Турция, която е външните граници на Европейския съюз. Инициативата ще спомогне и за постигането на част от целите на Европейската стратегия за сигурност и Стратегията за вътрешна сигурност, насочени към по-голяма безопасност в Европа чрез борба с тероризма и тежката престъпност, управлението на границите, гражданската защита и управлението на бедствия.
Проектът се финансира от ОПРР 2014-2020 г. по Приоритетна ос 7 „Регионална пътна инфраструктура“ чрез процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG16RFOP001-7.001 “Регионални пътища”. Трябва да бъде реализиран в рамките на 3 месеца.
Хмм! Това е хубаво! Само че не се съмнявам в корупционните строителни модели които се извършваха до сега! И тук ще ги има, не се съмнявам! Моля се само за по добра ефективност на строежа!