Очаква се цените на шофьорските курсове у нас да достигнат сумата от 1000 лева от предстоящата пролет, съобщават от „Монитор“.
В момента услугите в престижните школи варират между 850 и 950 лв. Според Йонко Иванов, който е председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, причината за поскъпването е плавното увеличение на цените на горивата, което няма как да не се отрази и при курсистите.
Пандемията е оказала негативно влияние във всички сфери, категоричен е Иванов. Кризата е лишила от финансова възможност желаещите за книжка, макар че някои са възпрепятствани допълнително и от страха си от вируса.
Въпреки трудностите, счита Иванов, е време и в България да има модерни автополигони, с каквито разполагат в по-развитите страни. На тези обособени места курсистите, както и правоспособните водачи, ще могат да се обучават как да реагират в по-сложни ситуации като хлъзгав път или силно намалена видимост.
„Отделно е необходимо в зони с по-висок риск, като например усойните места по шосетата, предупредителните пътните знаци да бъдат големи и видими от голямо разстояние“, предлага браншовикът.
Трендафил Маринов, който е председател на Българския автоинструкторски съюз, е споделил друг любопитен факт пред „БНР“. Ситуацията с коронавируса е накарала голяма част от хората в по-напреднала възраст да се запишат за кандидат-водачи. Причината е притеснението им от това да се возят в обществения транспорт заради риска от зараза.
Маринов е изразил недоволство и от Наредбата за обучение на бъдещите шофьори, която скоро трябва да влезе в сила. По негово мнение промените само ще натоварят икономически бранша, без да подпомогнат по някакъв начин самото обучение. Нововъведенията ще засегнат главно семейните фирми в малките населени места, които няма да могат да покрият разходите си и ще трябва принудително да прекратят дейност.
Според Маринов Наредбата ще облагодетелства предимно големи фирми и школи:
„Изискванията са твърде високи – трябва да има регистрация на кабинета като учебен към Службата по трудова медицина, което струва около пет хиляди лева, хората не могат да си го позволят, това ще повиши и цената на курса. В учебната документация има теми за обучение, които са безсмислени, а в същото време не е заложено обучение за новите модели автомобили и новите системи в тях.“