Скорошен проект за изменение на Закона за движение по пътищата предвижда значими промени, които обещават да преформулират начина, по който водачите се движат по българските магистрали. Сред предложените мерки е намаляване на максималната скорост до 130 км/ч и въвеждането на ТОЛ-камери, които да засичат средната скорост на движение.
Мариян Василев, експерт по авто-мото подготовка и опитен водач, изрази своите опасения относно предложеното намаляване на скоростта.
„10 км не са такъв фактор. Всяка година вадят статистики, че се повишава смъртността и самите произшествия. Да, но някой направи ли си сметка с колко се е повишил трафикът, а не да правим сметки, колко катастрофи има?“, възразява той пред „NOVA“. Василев подчертава, че първокласните пътища, а не магистралите са истинските проблемни зони в страната.
Според автоексперта намаляването на скоростта по магистралите би създало допълнителни административни тежести за държавата, без да донесе очакваните облекчения за водачите.
„Смяна на пътни знаци, смяна на закон за движение…ангажимент, който за мен е излишен“, посочва той. Василев подкрепя въвеждането на ТОЛ-камери за засичане на средната скорост и използването им от Пътна полиция за налагане на глоби при превишаване на скоростта. Той счита, че това би било ефективен инструмент за контрол на пътната безопасност.
Друг аспект от проектозакона, който предизвика интерес, е подходът към незаконните улични гонки.
„Нужен е нестандартен подход от държавата към тези шофьори“, отбелязва Василев, имайки предвид демонстративното каране и снимане на километражи със скорости до 300 км/ч, което е изключително опасно.
Проектът трябва да премине през редица обсъждания и гласувания в пленарна зала, преди да бъде обнародван.
След скандал в Разградско: Дядо умишлено прегази с кола внука си