Димитър Илиев, който е осемкратен рали шампион на България и организира обучения за безопасност на пътя, става част от екипа на министър-председателя Кирил Петков. Това обяви самият премиер по време на откриването на координационната среща във връзка с безопасността на движението по пътя. На нея присъстват представители на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ /ДАБДП/, на Главна дирекция „Национална полиция“ /ГДНП/, на Агенция „Пътна инфраструктура“/АПИ/, заместник-министри и други експерти.
Предвижда се Илиев да бъде част от ДАБДП към Министерския съвет. Петков коментира, че очаква Агенцията да координира и да разреши проблеми, поставени от Илиев. Той вече няма да е само съветник на ведомството. Според премиера пътищата ни са в ужасно състояние, а страната ни е една от водещите в Европа по брой на загинали при катастрофи.
„Време е да променим цялата структура на начина, по който се вършат нещата“, коментира Петков и допълни, че оттук нататък приоритет са прозрачните поръчки, достатъчно дългите срокове за гаранция, адекватното попълване на съществуващите дупки и нужда от ремонти, нови магистрали, които да са на нивото на европейските пътища като това трябва да стане максимално бързо.
Министър-председателят е на мнение, че държавата ни харчи много пари за поддръжка на пътищата, но няма значителни резултати. Според него много от основните ремонти по пътните артерии са били оформени юридически като пътна поддръжка, което не дава добри гаранции за качеството.
„Надявам се тази седмица решението за плащане към пътните строители да мине. То има много ясни два критерия. Първият е, че трябва да разплатим максимално бързо половината пари. Второто плащане искаме да мине през достатъчно добро ниво на проверка – не защото се съмняваме в Министерството на регионалното развитие или в АПИ, а защото тези договори са били направени неправилно, а когато са неправилно направени, трябва да има засилен контрол“, посочи премиерът.
В случай, че бъде изпълнен засиленият контрол и се плати веднага, трябва да се отвори възможността за ремонтите и 3000 дупки, които са се отворили през изминалите 100 дни или са били там от по-дълго, да започнат да се ремонтират. По думите му „Витиня“ трябва да бъде поправена.
Очаква се по време на дискусията днес да бъдат обсъдени приоритетите и стъпките за повишаване на безопасността на пътя.