През февруари изтича валидността на над 491 000 е-винетки

0
46
Винетка
Винетка. Снимка: Съюз на българските автомобилисти

През февруари изтича валидността на над 491 000 е-винетки. На интернет страницата www.bgtoll.bg от бутона „Проверка на винетка“, след въвеждане на регистрационния номер на автомобила и държавата, в която е регистриран, всеки шофьор може да получи информация за крайния срок на електронната винетка, независимо откъде е купена. Статусът може да е „активен“, „с изтекъл срок“ или „неизползван“ в случаите, когато винетката се взима с отложен старт до 30 дни от началната дата на валидност.

До 31 януари 2024 г. са продадени 518 378 броя е-винетки за 31 370 906 лв. От всички продадени най-предпочитани от шофьорите са годишните. Купени са 326 798 броя. Те са най-изгодни за шофьорите, тъй като за ден ползване на цялата републиканска инфраструктура пътната такса е около 24 стотинки на ден. След годишните винетки най-купувани са седмичните – 131 390 бр., след тях уикенд винетки – 28 227 бр., следвани от месечните – 26 517 бр., и тримесечни – 5446 бр.

За втора поредна година цените на е-винетките за леки автомобили са непроменени. Годишната е 87 лв., тримесечната – 48 лв., месечната – 27 лв., а седмичната – 13 лв. Без промяна е и цената на уикенд винетката – 9 лв. Най-изгодна за шофьорите е годишната винетка.

Приходите от тол такси от началото на годината до момента са 45 308 089,61 лв. От тях 3 896 590,61 лв. са от маршрутни карти, а 41 411 499,05 лв. от тол декларации. От контролната дейност – наложени компенсаторни такси и актове за установяване на административни нарушения, са събрани около 2,2 млн. лв. С това общите приходи от пътни такси – е-винетка, тол и контролни дейности, през януари 2024 г. са над 78 млн. лв.

Националното тол управление апелира потребителите при купуване на е-винетка да използват сайта www.bgtoll.bg или мобилното приложение, както и останалите канали за продажба на АПИ – на гише срещу плащане в брой или чрез терминал за самотаксуване – с карта. Гишета са разположени на основните гранични контролно-пропускателни пунктове, както и в 27-те областни пътни управления в цялата страната. Терминалите за самотаксуване са 461.

Електронни винетки може да бъдат купени и от партньорската мрежа на Агенция „Пътна инфраструктура“ чрез сайтовете www.vinetki.bg, www.tollpass.bg, www.digitoll.bg, www.yettel.bg, www.A1.bg, www.vivacom.bg, www.grabo.bg, www.my.fibank.bg www.spotins.bg както и на каса в „А1“, „Yettel“, „Виваком“, „Български пощи“, „Easy Pay“, „Fast Pay“, „Снепла“, „Ай Кю Груп“, „Бул 07“, „Видин Инс“, „КН Враца“, „Фарго Инвест Груп“, „Колхида 3б“, „Локатор Бг“, „Монтана Инс“, „Ен Ай Груп 87“, „Пи Ес Консултинг“, „Василева и Рангелов“, „Джи Ен Консултинг“, и в бензиностанциите „Лукойл“, „Петрол“, „ОМВ“, „ЕКО“, „Круиз“, „Бенита“, „Газпром“, „Ромпетрол“, „Шел“, „Инса Ойл“, „ВиЕм Петролиум“, „Пауър ойл“, сервизни центрове „Тахо Венци“, застрахователни брокери „Ай енд Джи Иншурънс Брокерс“, „Омникар и Партньори“, „Дженерал Брокер“, „Видин Инс“ или чрез мобилните приложения ОББ , TollPass, Phyre и Амарант България.

При купуването на е-винетка е необходимо потребителите внимателно да преглеждат и проверяват въведената от тях или от съответния служител информация преди да потвърдят финалното плащане за електронната винетка. Отговорността за попълване на коректна информация за номер на пътното превозно средство, категорията му и периода на валидност на винетката е на собственика или ползвателя му. В случай на неправилно декларирани данни се счита, че не е заплатена дължимата такса за съответния автомобил.

Вписването на символите от регистрационния номер може да бъде и на кирилица, и на латиница, но да съответства на символите в самия регистрационен номер. При изписването на номера се въвеждат само букви и цифри. Символите 0 (нула) и О (буква О) не са взаимозаменяеми. За цифра от номера трябва да се изпише 0 (нула), а за буква „О“. В случай че регистрационният номер съдържа тире, точка или интервал, те не се въвеждат.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments