Всяка застрахователна компания предлага различни условия за начина на описване на щетите, причинени при природни явления и всеки клиент трябва да прочете внимателно полицата си, коментира генералният секретар на Асоциацията на българските застрахователи /АБЗ/ Нина Колчакова в ефира на „БНТ“. Според нея например при потопена кола след силна буря е хубаво да се направят снимки и поясни:
„Някои застрахователи обаче искат и личен оглед на колата. Важно е да отбележим, че само застраховката „Каско“ може да покрие щети при такива явления при автомобилите, не задължителната застраховка „Гражданска отговорност“ – тя не играе.“
Експертът заяви, че няма посочени срокове кога да бъде платено обезщетението от застрахователя, както и редът за ремонт на колите е различен – някои искат той да бъде извършен в определени автосервизи, а при други – клиентът избира.
Специалистът препоръча първото нещо, след като всеки види полицата си, е да се свърже с въпросната си застрахователна компания, за да разбере какви са сроковете, в които трябва да се подадат документи и какви са правата ни. По думите й много застрахователи предлагат услугата и за онлайн завеждане на претенции и всичко може да се свърже в уебсайта им.
Проучване на АБЗ сочи, че ако през 2023 г. сънародниците ни са били склонни да дадат 80 лева за годишна застраховка за домашно имущество, то през тази 2024 г. сумата се е увеличила до 150 лева/годишно. Колчакова заяви, че имало интересът бил леко повишен, но като цяло държавата ни се намира на едно най-ниските нива по застраховане на домашно имущество спрямо съседките ни, които имат подобен климат и природни явления.
Куриоз! Управител на комплекс в к.к. „Слънчев бряг“ напълни басейн от противопожарния кран
[…] […]
[…] […]