„Един проблем, който смятаме, че намери на 95% своето решение, е свързан с годишните технически прегледи. Знаете, че това предизвика много сериозно напрежение в обществото, защото се оказа, че заради недомислици в наредбата бензинови автомобили, които са сравнително нови на по 5, 6, 7 години, както и такива с газови уредби, биват спирани от движение, а автомобили, които са на повече от 10 години, с дизелови двигатели, нямат абсолютно никакъв проблем да минат годишни технически прегледи. И това предизвика нашата намеса“, каза Костадин Костадинов на брифинг в Народното събрание.
В продължение на месец народният представител от „Възраждане“ Ангел Славчев направи поредица от предложения и срещи със съответните държавни институции и оторизирани лица, за да бъде решен този проблем. Предложените искания от „Възраждане“ бяха приети.
„Вчера, след среща с министъра на транспорта, има вече създадена междуведомствена работна група, която да се занимава с промяната на наредбата за техническите прегледи. Автомобилите няма да бъдат спирани от движение към този момент. Електронната система също е преправена по наше искане, както и срокът за отстраняване на техническите проблеми ще бъде удължен от 14 на 30 дни. Това, което остава да се довърши от нашето искане, е автомобили, които не отговарят на съответната екологична група, в която са сложени в наредбата, да могат да преминават в по-ниска, за да не бъдат спирани от движение, тъй като изискванията са много завишени за България“, каза по време на брифинга Ангел Славчев.
Той сподели, че чрез евродепутатите на „Възраждане“ се проучва опита в Германия, Испания и Франция и техните наредби, защото там няма толкова завишени изисквания, особено към новите автомобили.
„Парадоксът в България е, че автомобил на 50 години минава без никакъв проблем технически преглед, а автомобил, който е на 5 години, бива спиран от движение“, допълни Славчев.
Благодарение на усилията на народните представители от „Възраждане“ над 2 милиона автомобила, които ги заплашваше спиране от движение, ще бъдат спасени.
[…] […]
И къде видяхте решение?! Имаш право да се прибереш без репатрак и да ходиш по сервизи, нямаш право да ползваш колата да се возиш и след 30 дни- пак греда!
Защо коли на 30 години който покриват група 4, не им се дава. И всеки пунк казва вкл. И правителство, след като е след 95г. Най много категория 1.
аз питам? – има забрана за стари коли. Или има забрана за екологично ст и замърсяване на въздуха….!?
Да не говорим, че в цял свят двигателя е консуматив и не се вписва номер в талона, и може да се сменя с различни вариации. Или с други думи казано. Ако кола преди 95се пригоди на хибрид или Ел. Двигател…пак г
Група 1…страни хора със ‘странни интереси’ има в парламента…..
Не са странни! Изключително малоумни са!
Дрън дрън и дума не се споменава, че третото искане на Възраждане, а именно да се сваля автомобил в по-долна еко категория, а не да бъде връщан, не се приема от министерството и не са съгласни. В момента получават 30денс отсрочка и толкова. После пак те хващат за топките.