Проблеми с почивката? Ето как да потърсите правата си и да получите компенсация

Основателят на „Ние, потребителите“ Габриела Руменова разяснява важните детайли

2
112
Млада жена опакова куфар в хотелска стая
Хотелска стая. Снимка: Freepik.com

В разгара на летния сезон, туристите трябва да са информирани за своите права при несъответствия между договорените и реално предоставените услуги. Според Габриела Руменова, основател на онлайн платформата „Ние, потребителите“, клиентите разполагат с 14-дневен срок за предявяване на рекламации. Той започва да тече от момента, в който потребителят установи разминаването.

Примери за нарушени права на туристите

Един от най-често срещаните случаи е свързан с разминаване в условията на настаняване. Руменова споделя случай, в който туристическа агенция отказала да уважи претенцията на клиентка, защото тя не сигнализирала веднага за проблемите.

„Търговците нямат право да ограничават законно установени права на потребителя“.

В допълнение, тя даде пример с хотел, който изисква 30% неустойка при анулиране на резервацията, но не предвижда аналогично задължение за себе си. Такава практика е незаконна и потребителите трябва да бъдат внимателни.

Заблуждаващи оферти и подвеждаща информация

През това лято, туристи се оплакват от случаи на заблуждаваща информация в оферти. Например, хотел, който бил обявен за разположен на 300 метра от брега, се оказал на значително по-голямо разстояние поради трудния достъп. Според Габриела Руменова това е особено проблематично за семейства с малки деца и хора с увреждания, за които е важно да бъдат близо до плажа и именно поради тази причина са се прели на конкретната оферта. 

Важни съвети за туристите

Клиентите на заведения трябва да знаят, че не дължат такса за ползването на санитарен възел, включително и в бензиностанциите. Туристите трябва да бъдат внимателни при покупка на храни от плажни разносвачи и щандове по крайбрежните алеи. Цените трябва да бъдат обявени за килограм, а не само за 100 грама. Плажуващите винаги трябва да проверяват условията за наемане и разположението на включените в пакета за настаняване плажни принадлежности. Нелоялните практики включват неясно обозначени цени за чадъри, шезлонги, шалтета и масички.

Руменова допълни, че туристите не са длъжни да плащат цената, ако не е била обявена или ако е приложена нелоялна практика, но това трябва да се докаже от контролния орган.

Рекламации на дефектни стоки: Права на потребителите и задължения на търговците

Абониране
Известие от
guest

2 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Проблеми с почивката? Ето как да потърсите правата си и… […]

Antonia kurva
Antonia kurva
5 месеци по-рано

КУРВАТА