Електромобилите могат да бъдат опасни за движението по пътищата, тъй като са по-тежки и съответно имат по-дълъг спирачен път. Освен това в определени условия те могат да се запалят, а гасенето им е почти невъзможно.
Това стана ясно от думите на професора по органична химия проф. Йонко Мермерски в ефира на радио „Фокус“.
„Един електромобил, сравнен със същата категория автомобил с двигател с вътрешно горен, тежи със стотици килограми повече. Само неговата батерия е 800 килограма, което се равнява на 12 допълнителни пътника в автомобила. По този начин спирачният му път е дълъг, колкото този на малък камион. Това в ръцете на един шофьор-любител е доста голям проблем“, заяви проф. Мермерски.
Опасност се крие и в липсата на шум при тези автомобили, което може да застраши най-вече за пешеходците, велосипедистите, хората с тротинетки и децата. В момента дори на някои места в света се използват приложения, които да създават някакъв шум и по този начин да предупреждават, че автомобилът наближава.
Относно запалването проф. Мемерски обясни, че литиевата батерия в автомобила може да пламне, ако се дехерметизира. В такъв случай огънят не може да бъде загасен с вода или обикновен пожарогасител, а трябва да се използва пясък и други инертни материали. Поради тази причина в голяма част от многоетажните паркинги достъпът за електромобили е забранен, тъй като има опасност от пожар.
Професорът по органична химия също така напомни, че за зареждането на една 100-киловатчасова батерия е необходимо електричество, сравнимо с потребяването на едно домакинство за цял месец. Според него броят на електромобилите в България и в световен мащаб няма да се увеличи много, тъй като литият на планетата е ограничен и в момента той не достига за изработката на достатъчно батерии.