Производителят на самолети Boeing планира да съкрати около 2000 работни места в областта на финансите и човешките ресурси тази година, тъй като се фокусира върху инженеринга и производството, предава „BBC“.
Ходът идва заради факта, че компанията влага повече от ресурсите си в „разработка на продукти, услуги и технологии“. Фирмата ще възложи някои от ролите на „Tata Consulting Services“, звено на един от най-големите конгломерати в Индия.
През последните години Boeing се сблъска с редица проблеми, включително спирането на полета на своя 737 Max след две фатални катастрофи. Пред „BBC“ компанията обясни:
„Ние имаме и ще продължим да комуникираме прозрачно с нашите екипи, че очакваме по-малко персонал в рамките на някои функции за корпоративна поддръжка.“
И добави:
„Както винаги, ще подкрепим засегнатите съотборници и ще предоставим помощ и ресурси, за да подпомогнем прехода им.“
Около една трета от работните места ще бъдат възложени на Tata Consulting Services, която е базирана в Бангалор (известен също като Бенгалуру). Въпреки това Boeing също уточни, че ще продължи да увеличава броя на служителите си „с фокус върху инженеринга и производството“.
В допълнение към 15000 души, които нае през 2022 г., компанията заяви, че цели да наеме още 10000 тази година.
Авиационният гигант работи, за да се върне, след като неговият пътнически самолет 737 Max беше спрян в световен мащаб след два фатални инцидента. На 29 октомври 2018 г. полет 610 на Lion Air се разби в Яванско море 13 минути след излитане от международното летище Soekarno-Hatta в Джакарта, убивайки всички 189 пътници и екипаж. По-малко от пет месеца по-късно полет 302 на Ethiopian Airlines, друг Boeing 737 Max на път за Кения, се разби шест минути, след като напусна столицата на Етиопия Адис Абеба. Всичките 157 души на борда са загинали.
По-късно стана ясно, че и двата инцидента са предизвикани от дефекти в дизайна, по-специално използването на софтуер за управление на полета, известен като „Система за увеличаване на маневрените характеристики“ (MCAS). Системата е проектирана да подпомага пилотите, запознати с предишните поколения на 737, и да ги предпази от необходимостта от скъпоструващо допълнително обучение, за да летят с новия модел. Но повредите на сензорите довеждат самолета до неизправност, като и в двата случая управлението е невъзможно, пилотите не успяват да предотвратят повредата и следва фатален изход от полета.
След модификации на летателния съд и обучение на пилотите, на самолета 737 Max вече е разрешено да лети отново в повечето страни по света.