Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за опазване на обществения ред на територията на община Бургас предлагат общинските съветници от Евелина Василева Михалева, Тодор Иванов, Йордан Вълев и Боян Диянов Дяков преди следващото заседание на местния парламент на 23 април.
Те предлагат да бъде въведена максимална скорост за електрическите тротинетки от 20 км/час за движение по пътища и улици, на които ограничението е до 50 км/ч, както и по улици с изградена велосипедна инфраструктура.
По велосипедната велосипедна инфраструктура на тротоарната площ и на територията на парковете в града ограничението ще бъде 13 км/ч.
Това може да се контролира, като операторите, които предоставят под наем електрически тротинетки се задължат да ограничат софтуерно скоростта им за движение съобразно максимално допустимите скорости за движение.
С новата наредба ще бъдат определени места, на които тротинетките ще могат да се паркират. Операторите, които предоставят под наем превозните средства ще трябва да тези места в своите мобилни приложения допустимите за паркиране места и да премахват неправилно паркираните не по-късно от 4 часа в работни дни и 6 часа в почивни дни, след констатиране на нарушението и уведомяване на оператора, в периода от 08:00 до 18:00 часа. За неправилно паркираните тротинетки между 18:01 и 08:00 часа премахването се извършва между 08:00 и 12:00 часа.
В наредбата са записани и глобите, които ще бъдат налагани на оператора при установени нарушения.
Докладната записка бе обсъдена по време на редовните комисии към Общински съвет-Бургас. Там бе припомнено, че Община Бургас няма право да глобява потребителите на услугата, както и тези, които карат собствени тротинетки. Поради тази причина контрол ще бъде осъществяван на самия оператор. В момента в Бургас той е един, но наскоро е постъпило искане и от втори такъв, заяви един от вносителите Евелина Михалева.
В същото време в Общински съвет-Бургас е пристигнало писмо от Е.Поподончева, която е оперативен сътрудник на „Лайм“. Тя напомня, че услугата, която предлагат е екологична, използва се от стотици бургазлии, а броят им продължава да се увеличава. Те са приложили карта, на която са показали своите предложения за задължителни точки за паркиране. Операторът също така е изразил готовност при одобрение на зоната, да изпрати и точките за паркиране в нея, които се основават на най-търсените местоположения, както и на данни от система за това къде започват и завършват повечето пътувания.
„Извън центъра на града (зоната, отбелязана на картата), бихме препоръчали да позволите на потребителите да паркират според нуждите им – като разбира се зачитат общественото пространство и са в съответствие със закона. С въвеждането на системата за предупреждение, спомената по-горе, ситуацията трябва да се подобри драстично, като същевременно позволи на жителите и посетителите да паркират по необходимост“.
В писмото е записано още, че подобни карти за паркиране вече са направени с други общини, с които операторът работи.