От Регионалната дирекция за национален строителен контрол в Бургас не са установили нарушения на строителния обект в местността Алепу, по-известна като Шофьорския плаж. През последните седмици строителна фирма изгражда укрепително съоръжение за спиране на свлачищни процеси.
Строежите край къмпинг “Арапя“ в местността Алепу трябваше да трябваше да бъдат спрени със заповеди на общинските администрации в Созопол и Царево след проверка на Дирекцията за Национален строителен контрол (ДНСК) преди седмица заради установени нередности в техническата документация и неспазване на последователността на проекта.
Строителните дейности обаче продължават дори и през празнични дни с аргумент, че се извършват укрепителни дейности на плажа, твърдят хора от региона.
В понеделник беше извършена проверка от Районната дирекция за национален строителен контрол в Бургас заради сигналите за възобновено строителство този уикенд.
На 3 места по места по Южното Черноморие през януари започна строителството на ваканционни селища и строителни бази. Това бяха местностите Алепу и Арапя. Бетон се изля и в района на село Синеморец. Също през януари на къмпинг “Смокиня“ бяха заравнени пясъчните дюни.
Изграждането на 3 жилищни сгради на метри от брега в местността Алепу на шофьорския плаж също стана през януари. Преди 3 години пътят за този плаж в разгара на летния сезон беше затворен с бариери по разпореждане на кмета на Созопол Панайот Рейзи, тогава той категорично заяви, че в района не се предвижда никакво строителство, но 3 години по-късно се оказа не само че там ще се строи, но и че общината участва в проекта.
Инженер Иван Несторов, директор на Дирекция на Националната дирекция за строителен контрол, коментира преди месец пред БНР:
“Инвеститорът твърди едно, документите ще покажат в понеделник какво е допуснал като нарушение, защото… се вижда с просто око, че е изградена част от конструкцията на една от сградите, което е недопустимо“.
“Бетонната плоча е геозащитно съоръжение“, каза Цветанка Павлова, технически експерт на фирмата-инвеститор.
След публикации за възобновено строителство на плаж „Алепу“, по разпореждане на началника на Дирекцията за национален строителен контрол арх. Иван Несторов експерти от РО НСК – Бургас направиха нова проверка в района на плажа, съобщиха днес от агенцията.
„На място проверяващите установиха извършване на дейности единствено по брегоукрепителното съоръжение с цел осигуряване на безопасност в свлачищния район, за което има издадено разрешение за строеж от главния архитект на Община Созопол и представлява първи етап от инвестиционния проект.
Със заповед от органите на ДНСК строителството на втория етап от проекта, който включва три сгради, отразени в издаденото разрешение за строеж, е спряно.
Съгласно изискванията на закона след изграждане на брегоукрепителното съоръжение следва да се извърши мониторинг, който да докаже, че то ще изпълнява необходимите геозащитни функции“, се казва в съобщението.
„Не може без бетон, не може без арматура, не може без кофраж, не може без кранове, не може без бетон-помпи, иначе не става… Как ще укрепим, ако нямаме една здрава строителна конструкция, която трябва да спре земния натиск, който е това свлачище – никакъв друг начин няма!”, обясни пред Би Ти Ви Йордан Гергов, ръководител на обекта.
Според него разрешителните за строежа не от днес или от вчера, или от преди месец, те са отдавна, и всичко е съгласувано.
Йордан Геров твърди, че свлачището е опасно и ако не се направи конструкция, свлачището ще продължи да работи. Това по думите му ще е опасно за хората, които ползват плажа.
„Първият етап е единствено конструктивната част по укрепване на свлачището. Ние просто правим една трета от цялата история, която би могла да се реализира във времето. Не повече!”, категоричен е ръководителят на обекта.
В сигнал от Асоциацията на геодезистите, изпратен до МРРБ, до премиера и главния прокурор, се твърди, че в случая се извършва нарушение на екологичното законодателство, и че фирмата изгражда не това, което е съгласувала с екоинспекцията през 2017 година. В инвестиционното предложение е посочено, че защитното съоръжение трябва да бъде изградено на нивото на пътя, а не на плажа.