В отворено писмо до министъра на регионалното развитие Виолета Комитова и директора на Националната следствена служба Борислав Сарафов от Института за пътна безопасност посочват, че 2 месеца преди трагичния инцидент на магистрала „Струма“, е била извършена проверка на мястото. Тя е констатирала липсата на знак и лоша маркировка. Изводите са на областното пътно управление, което изпраща доклада си в АПИ, предадоха от „bTV“.
Проверката установила, че обезопасителните мантинели не са монтирани съгласно изискванията. В района не е имало множество катастрофи, които да увредят мантинелите. В конкретния случай в средната разделителна ивица се е наблюдавало, че е имало преинсталация на съоръжението. Специалистите предполагат, че е имало предишно пътнотранспортно произшествие в този участък.
Експертите са констатирали, че съединението на мантинелата е монтирано неправилно с два болта вместо с четири, каквото е изискването. Това е и причината мантинелата да се разкъса въпреки ниската скорост, с която се е ударил автобусът. По думите им има липсващи знаци и повредена маркировка.
Съгласно Закона за пътищата АПИ извършва периодична инспекция на републиканските пътища в експлоатация – 2 пъти годишно. Това гарантира достатъчни равнища на безопасност на конкретната пътна отсечка.
От Института за пътна безопасност изискват тази информация да се провери от разследващите органи.