Лятото е към своя край, а по магазините се появяват надписи, които обещават големи намаления. Най-често се предлага понижение на цената с 50% или няколко продукта, които са на цената на един. Често обаче се оказва, че това не важи за цялата стока. По този начин потребителите са подведени, предаде „NOVA“.
Пейо Майорски от Асоциацията за защита на потребителите обясни, че промоциите не се обозначават правилно. Допълни, че етикетите с цена са задължителни за всеки артикул. На тях трябва да бъде изписана както старата стойност, така и новата по-ниска такава.
Майорски допълни, че е започнало голямото пазаруване за началото на учебната година. Вече имало получени сигнали за некоректни търговци. Един от най-скорошните е на потребител, който купил ученически несесер за 10 лева. Дни по-късно намира същия продукт в друга голяма верига магазини. Бил поставен в секцията с намаления, но цената му била 15 лева.
Купувачите няма как да разберат дали наистина пазаруват изгодно или са измамени. Майорски допълни, че не е запознат дали собствениците на бизнес могат да бъдат глобявани, ако лъжат клиентите си. Обяви обаче практиките им за нелоялни.