Решено: Ж.к. „Възраждане“ в Бургас става синя зона! Ще има ли и многоетажни паркинги?

След сериозни дебати и споделяне на различни мнения Общинският съвет в Бургас взе окончателно решение и направи ж.к. "Възраждане" синя зона за шофьорите

1
1687
Синя зона
Синя зона. Снимка: Искра.бг

След сериозни дебати и споделяне на различни мнения Общинският съвет в Бургас взе окончателно решение и направи ж.к. „Възраждане“ синя зона за шофьорите

„През последните години се отбелязва трайна тенденция за увеличаване броя на новорегистрираните автомобили в Бургас. Това налага адекватни реакции за осигуряване на паркирането в градска среда, като се обособят достатъчно територии за това в условия на пропорционалност и баланс с пешеходни зони и зони за озеленяване. Безспорно се доказа, че обособяването на зони („синя“, „зелена“) за паркиране регулира тези процеси и се подкрепя от гражданите. Въвеждането на режим за паркиране се доказа във времето като инструмент за намаляване на неправомерното паркиране, спазване на правилата, бърз и ефективен контрол при нарушенията.“

Това се посочва в докладната записка на кмета. Платеното ще обхване територията, която е заключена между булевард „Сан Стефано“, „Мария Луиза“, улица „Княз Борис“ и улица „Христо Ботев“.

По време на дебатите първи думата взе съветникът Иван Иванов. Той призова да се регулира паркирането на в центъра на Бургас. Но разкритикува по същество предложението на Димитър Николов ж.к. „Възраждане“ да стане синя зона: 

„Политиката, която налага Община Бургас през последните години, за постоянно разширяване на обхвата и включвайки улици в жилищни комплекси, е грешно. По този начин няма да създадете повече места за паркиране. Единственото, което ще се случи, е да се взимат по 60 лева на година от гражданите. 90% от автомобилите там са едни и същи. Вечерта ще видите автомобили по тротоарите, в зелените площи, на завоите и не защо хората, искат да паркират там, а защото няма къде да си спрат колите. Решението е да се изграждат паркинги. Нека не превръщаме синя зона в инструмент за събиране на пари.“

„Тези искания за разширяване обхвата на синя зона идват точно от гражданите, които живеят там. Що се отнася до въпроса с паркирането и голямата количество автомобили, това е отговорност на всички нас. Ние трябва да бъдем по-активни и да им обясним, че наистина имаме сериозен проблем и ако не вземем бързи мерки, всички ще бъдем блокирани и ще въвеждане синя зона и в „Славейков“, посочи от своя страна Георги Маринчев. 

„Гражданите наистина искат, но аз ви гарантирам, че ако тръгнем да събираме подписи, ще съберем два пъти повече от такива, които не искат“, категоричен бе Иван Иванов. 

В дебата се включи и председателят на транспортната комисия в местния парламент Ивелина Михалева: 

„Синята зона може би не е решение, но е регулатор и не съм съгласна, че гражданите не са съгласни и можем да си направим облог и да видим подписите, които имам аз при мен като председател на комисията по транспорт и от 2019 година има постоянно желание от гражданите. Изграждането на многоетажни паркинги не е прието от всички общински съветници. Знаете, че общината е дадена на прокуратурата от общински съветници. Тази зона беше като един буфер досега, защото поемаше третите и четвърти коли на хора, които живееха в зоната. Идеята е да паркират едни и същи в синята зона е точно такава – да паркират хората, които живеят там. Дори в „Сарафово“ искат синя и зелена зона.“

„Налага се не заради приходите в бюджета. Ако погледнем практиката на по-напредналите западни градове, там политиката не е за създаване на паркоместа, а се работи за филтриране на влизането на автомобилите в старите части като изобщо няма паркоместа. Вчера населението е взело решение в Париж да се затворят още 500 улици, с което се елиминират 10 000 паркоместа“, съобщи Георги Дракалиев. Неговото мнение потвърди и Красимир Калудов: 

„Ако в Париж превръщат 500 улици в пешеходни зони, ние нямаме такъв мащаб, но дори и 5 улици да превърнем в пешеходни, това ще е добре.“

За прилагане на новата уредба ще бъдат заделени средства в бюджета за издръжка на ОП „Транспорт“ в размер на около 50 000 лева. Докладната записка бе приета с 42 гласа „за“. Но седем съветници бяха против

За още новини вижте ТУК

Присъединете се към нашия Телеграм

Абониране
Известие от
guest
2000


1 Comment
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
Георги
Георги
29 дни по-рано

Нека има синя зона, но нека имаме и адекватно места за паркиране преди да ни взимате прите.