
Федералните разследващи катастрофи заявиха в събота, че пътническият самолет, замесен във фаталната катастрофа в сряда във Вашингтон, изглежда се е опитал да се издигне секунда преди да се сблъска с хеликоптер на американската армия.
„Звуците от удара са чути около секунда по-късно“, заяви разследващият от Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB) Брайс Банинг пред репортери на пресконференция. Банинг каза, че записващото устройство на самолета показва, че той е започнал да увеличава наклона си нагоре.
Независимата агенция също така заяви, че въз основа на първоначалните данни е успяла да потвърди, че сблъсъкът се е случил, когато самолетът е летял на приблизително 325 фута (около 99 метра), когато в него се е врязал хеликоптер Black Hawk.
Агенцията не уточни на каква височина е летял хеликоптерът, но въздушният маршрут, който е използвал, е трябвало да го ограничи до максимум 200 фута (около 61 метра).
Други предварителни данни изглежда показват, че диспечерите на въздушното движение на летище „Роналд Рейгън“ във Вашингтон са работили с радарни данни, показващи, че хеликоптерът е летял на 200 фута в момента на сблъсъка, каза Банинг. Тези радарни данни обаче имат „по-ниска точност“, добави той.
„Нашият екип разследва това“, заяви той. Попитан какво би могло да обясни очевидното несъответствие между двете докладвани височини, членът на борда на NTSB Тод Инман каза: „Това е нашата работа – да разберем причината за това.“
Записващото устройство на армейския хеликоптер е било намерено, но разследващите все още отстраняват вода, която е проникнала в него, каза Инман. Той добави, че агенцията е „уверена“, че ще успее да извлече данни от него.
Инман също така заяви, че на хеликоптера е било разрешено да използва нощни очила за виждане, но все още не може да потвърди дали пилотите са ги носили. Тези очила биха могли да ограничат зрителното им поле.
За още новини вижте ТУК
Присъединете се към нашия Телеграм