Съюзът на издателите в България разпространи остра позиция по повод атаките на НАП и ДАНС срещу „Евроком“. В нея те категорично изразяват несъгласието си с тази форма на натиск върху независими медии. От организацията посочват:
„Искането на информация за рекламодателите на три предавания – „Евро ДикоФ“ с водещ Сашо Диков, „Честно казано“ с водещ Люба Кулезич и „Седмичник с Береану“ с водещ Владимир Береану, както и на други външни продукции, е не само демонстрация на „интерес“ към определени журналисти от страна на ДАНС, но и натиск спрямо рекламодателите на телевизията. Рекламодателите са тези, благодарение на които една медия, която не е на правителствена хранилка, може да съществува.“
Насочването на държавни институции срещу фирми, само защото са решили да рекламират в определена медия, е сериозна заплаха за съществуването на всяка свободна медия, смятат от Съюза на издателите. Те призовават ДАНС и НАП да не харчат парите на българските данъкоплатци, превръщайки се в маши за изпълнение на политически поръчки срещу медии. Използването на държавната машина срещу независими медии е основната причина за незавидното състояние на свободата на словото в България.