Създадена е организация за обслужване на пътниците във връзка с изпълнението на проекта за развитие на железопътен възел София, в участъка София-Волуяк. Това заяви транспортният министър Росен Желязков при откриването на пресконференция на ръководствата на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ и Български държавни железници във връзка с координираните действия за изпълнение на реконструкцията и за осигуряване на комфорта на пътуващите.
От 29 април се въвеждат промени в организацията на движение на влаковете през Централна гара София поради стартиране на модернизацията на коловозите. По време на ремонта няма да се използват от първи до седми коловоз. Движението ще се осъществява от 8-ми до 14-ти коловоз, като ще бъде създадена организация за транзитно преминаване на влаковете. По този начин ще се намали времето за композиране и престой на влаковите състави в гарата.
От 560 влака на ден, които се движат в цялата страна, 170 композиции преминават през Централна гара София (85 тръгващи и 85 пристигащи). Това е около 30% от всички влакове. Допълнително през гарата преминават още 30 служебни влака, предназначени за композиране на състави. За по-гъвкаво осигуряване на движението, ще бъдат променени разписанията с до 10 минути на около 20 регионални влака.
Модернизацията на железопътната инфраструктура в ЖП възел София ще доведе до подобряване на безопасността на железопътната мрежа чрез инсталиране на нови интелигентни системи като Европейската система за управление на железопътното движение (ERTMS), сигнализация и GSM-R комуникации. Ще бъде увеличен капацитетът и скоростта на линията, а ЖП транспортът ще се превърне в конкурентен на автомобилния.