С последните промени в българското законодателство, които изрично забраняват преподаването на „джендър идеология“ в училищата, мнозина очакваха, че темата за ЛГБТ обучението ще бъде затворена страница. Но както показва скорошен случай, това далеч не е така. Давид Александров, съпредседател на Сдружение РОД, алармира обществото за тревожни събития, свързани с обучението на нашите деца.
Учебната програма или пропаганда?
Александров наскоро публикува в социалните мрежи тревожна информация за участие на ПГЕБ „Проф. д-р Асен Златаров“ в София в проект „Inclusion Vocabulary“ по програма Еразъм+. Той посочва, че въпреки законодателните промени, училището е провело събитие, посветено на приобщаването и толерантността, което включва и теми, свързани с ЛГБТ.
„Тази публикация показва точно обратното на това, което някои се опитват да внушат — че проблеми с „джендър идеологията“ в училищата няма“, коментира Александров и допълни:
„Нашата цел е да защитим децата и да гарантираме, че образованието им ще бъде съобразено с ценностите, които споделяме.“
Заплаха за традиционните ценности
За много родители и защитници на традиционните ценности, ЛГБТ обучението представлява сериозна заплаха за моралните устои на обществото. Участието на български училища в проекти като „Inclusion Vocabulary“ е възприето като опит за подмяна на традиционните ценности с идеология, която противоречи на семейните устои.
„Кой разреши ЛГБТ пропагандата в българските училища?“, пита Александров, изразявайки опасения, че подобни програми са само върхът на айсберга. Според него училищата трябва да бъдат място за образование, а не поле за налагане на идеологии, които разрушават семейните ценности и насърчават объркване сред децата.
Какво следва?
Сдружение РОД призовава обществеността да бъде бдителна и да се противопостави на тихата инвазия на „джендър идеологията“ в образователната система.
„Нека бъдем бдителни и да отстояваме правото си на мнение и защита на децата ни!“, апелира Александров.
Този случай поставя на дневен ред въпроса дали наистина е възможно да се изкорени „джендър идеологията“ от българските училища или тя ще продължи да намира начини да се внедри в учебните програми под различни форми. Родителите и гражданите трябва да бъдат активни и да настояват за яснота и прозрачност в това, на какво се обучават техните деца.
Съвременни митове: Четенето на слаба светлина уврежда зрението
[…] […]