
Преди една година, политическа партия „Средна европейска класа“ /СЕК/, заедно с експерти и представители на туристическия бранш, алармираха за критичното състояние на Летище Бургас, което е резултат от неадекватното управление на концесионера „Фрапорт Туин Стар“. За това информираха от партията в социалните мрежи.
„Какво се е променило оттогава? За съжаление, нищо. Проблемите на Летище Бургас са системни и изискват спешни мерки. Без реална конкуренция и активна политика за привличане на нови авиокомпании, летището ще продължи да губи позиции“, заявиха от СЕК.
След първоначалното алармиране, бяха поставени четири основни искания:
– Разделяне на концесията на Летище Бургас и Летище Варна, за да се създаде реална конкуренция.
– По-агресивна политика за привличане на нови авиокомпании и увеличаване на полетите.
– Намаляване на летищните такси и стимули за нови маршрути, подобно на практиките в други туристически дестинации.
– Подобряване на инфраструктурата, за да отговаря на съвременните стандарти за транспортни хъбове.
„След срещи и медийни изяви, резултатите са крайно незадоволителни. Концесионерът продължава да държи монопола, а интересът на авиокомпаниите продължава да намалява“, подчертава експерт в областта на авиацията. Обещаните подобрения включват единствено „шестмесечен ремонт на пистата“, който не решава основните проблеми.
„Истината е, че ако не се предприемат реални действия, Бургас ще продължи да губи туристи и инвестиции“, добавят от СЕК.
Какви мерки трябва да се предприемат? Ето предложената на партията:
– Преразглеждане на концесионния договор с цел разделяне на концесията на двете летища.
– Създаване на независим механизъм за контрол върху концесионера.
– Формиране на работна група между местната власт, бизнеса и експерти, за да се намерят реални решения.
„Летище Бургас може и трябва да се трансформира в модерен авиационен център. Но това изисква действие, а не само обещания. Нека не забравяме, че времето за реални действия е сега. В противен случай, Бургас рискува да загуби статуса си на важен транспортен хъб за Южното Черноморие“, завършва представител на СЕК.
За още новини вижте ТУК
Присъединете се към нашия Телеграм