Сезон 2020 във Формула 1 ще стартира на 5 юли, като това ще е първото от осем състезания в Европа. В изявление на ръководството се казва, че първенството ще се проведе в рамките на три последователни уикенда – два поредни пъти в Австрия на 5 и 12 юли, а третият ще е в Унгария, съобщи „BBC“.
След това ще има двуседмична почивка преди планираните две поредни състезания във Великобритания и събития в Испания, Белгия и Италия. Всички те ще се проведат при затворени врати, като участниците ще следват указания, за да се сведе до минимум разпространението на COVID-19.
Турнирът от серията Гран При във Великобритания ще се състои на 2 и 9 август на пистата „Силвърстоун“, последвано от Гран При на Испания в Барселона, насрочено за 16 август. Европейската част от сезона ще завърши с Гран При в Белгия и Италия, като датите ще останат същите като първоначално заявените – 30 август и 6 септември.
Плановете за остатъка от сезона не бяха обявени поради несигурната ситуация, свързана с коронавируса в различните страни, които биха съставили първоначалния график. Въпреки това организаторите заявиха, че се очакват общо 15-18 състезания, преди края на сезона през декември.
Ръководството е твърдо убедено, че първенството ще приключи успешно с надпревара в Бахрейн на 6 декември и в Абу Даби на 13 декември. Важно е да се отбележи, че ниският брой заразени с COVID-19 в Китай, Виетнам и Япония прави провеждането на състезанието там вероятно още през октомври.
Турнирът от серията Гран При в Русия е планиран след края на европейските събития, заедно с надпреварата в Азербайджан, САЩ, Мексико и Бразилия, тъй като високият процент на заразени с вируса в тези страни прави обстановката несигурна.
Календар на събитията на Формула 1
3-5 юли – Гран при в Австралия (на пистата „Ред Бул Ринг“)
10-12 юли – Гран При в Щирия (на пистата „Ред Бул Ринг“)
17-19 юли – Гран При в Унгария ( на пистата „Хунгароринг“)
31 юли-2 август – Гран При във Великобритания (на пистата „Силвърстоун“)
14-16 август – Гран При в Испания
28-30 август – Гран При в Белгия
4-6 септември – Гран При в Италия
Предложение за промяна в организацията
От ръководството на Формула 1 предложиха някои състезания да се проведат в нов формат, като например турнирът Гран При, планиран за неделя да се проведе под формата на по-кратко състезание в събота. Този план обаче изглежда малко вероятен да се случи поради несъгласие от страна на състезателите от тима на Mercedes, а всяка промяна в правилата след началото на година, в която се провежда първенството, изисква единодушното одобрение на отборите.
Въпреки това директорът на тима на Mercedes във Формула 1 Тото Волф призова други висши фигури в бранша да обсъдят идеята, тъй като той има две основни възражения срещу това предложение – първо това няма да успее да подобри представянето в състезанията, и второ организацията на Формула 1 не се нуждае от подобрение с подобни хрумвания.
Планът е да се проведат спринтови състезания на места, където вече има планирани други състезания в рамките на няколко поредни уикенда, като например в Австрия и Великобритания, с цел превантивни мерки срещу пандемията.
Възраженията на Mercedes се основават на убеждението им, че подобен формат на събитието ще принуди колите от трите най-добри отбора да се движат едновременно по пистата, макар и в специален ред. В този формат редица автомобили с подобна мощност се движат в непосредствена близост един до друг, което създава опасност.
Състезателите смятат, че резултатите от състезанието ще са обвързани с голяма доза късмет, тъй като наказателните точки при всеки инцидент в подобен тип състезание са по-големи, което се отразява на шансовете за успех и на най-добрите участници. Те посочиха и факта, че много от състезанията миналата година са били вълнуващи и успешни, особено тези на пистата „Ред Бул Ринг“ и „Силвърстоун“ и сега не новият формат не е необходим. Тото Волф заяви твърдо, че също няма да подкрепи идеята.
Изпълнителният директор на “Макларън” Зак Браун заяви: „Има много неща, които бихме могли да опитаме тази година. Имате лиценз да го направите по различен начин, защото очевидно връщането на една и съща идея два пъти в паметта ми никога не се е случвало през състезателен сезон и ако в крайна сметка направим това два пъти, ще бъде добра идея.“ Той добави, че „разбира“ възраженията на Mercedes, обяснявайки:
„Вероятно имат най-много какво да губят. Съвсем ясно е, че все още имат най-добрата кола в мрежата за състезания и така вероятно ще подкрепят крайна позиция, по-скоро отрицателна. Така че разбирам, че от тяхна гледна точка, това е риск.“