Пътниците в Европа трябва да получават компенсации от авиокомпаниите, постанови днес Европейският съд. Те посочиха, че това трябва да става, когато полетите закъсняват и когато се пренасочват за по-ранен час, предадоха от „Reuters“.
Според съда полетът може да се смята за отменен, ако е издърпан с повече от час по-рано. Съдиите обосноваха с аргумента, че така пътниците са подложени в същата степен на неудобство, както и при закъснение. Това също им променя плановете, което може да се стигне и до изпускане на полета.
По силата на правилата в Европейския съюз пътниците могат да претендират за компенсации, ако полетът им бъде отменен по-малко от 14 дни преди пътуването, пристигне с над 3 часа закъснение или им бъда отказано да се качат на борда поради препълване на капацитета. Компенсациите варират от 250 до 600 евро в зависимост от разстоянието на полета с възможност за намаляване наполовина, ако авиокомпанията даде възможност на пътника да смени полета и така да намали закъснението.
Делото е достигнало до Европейския съд от съдилища в Австрия и Германия, където са били заведени такива срещу „Azurair“, „Corendon Airlines“, „Austrian Airlines“, „Eurowings“ и „Laudamotion“.