Преди няколко дни беше затворена част от магистрала „Тракия“ заради ремонт на пътната конструкция. Ще се извърши реконструкция на 16,5 километра от трасето между Чирпан и Стара Загора. Движението между 168 и 184 километър вече е пренасочено по обходни маршрути. Това е небезизвестният участък, където скоростта беше ограничена до 90 км/ч и имаше множество проблеми и неравности. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова коментира пред „NOVA“:
„Мнението ми като инженер е, че цената на една магистрала не може да бъде приета в общия случай като цена на километър в различните ситуации. Тя зависи от терена, от геоложките проучвания, от това дали я правим в планината или в полето, както и от това каква е цената на материалите и на труда”.
Цената на ремонтните дейности обаче предизвика дискусия между депутатите. Министърът подчерта, че миналата година е изчислила, че за за едното платно на участъка е била около 90 милиона лева, а сега то е в двете посоки. Общо от министерството са предвидили да се ремонтират 52 километра. Като 12 вече са готови и остават другите 40. Аврамова обясни, че освен видимата част, ще се извършва и ремонт на пътната конструкция, която ще бъде основно реконструирана.
Според регионалният министър не е правилно да се сравняват цени на различни магистрали. Според нея е рано да се обсъжда каква ще е крайната цена.
Изчисленията към този момент за тези 52 км са за около 70 милиона при включени и двете платна, заедно с пътните знаци.
Аврамова беше категорична, че до април се очаква да бъде пробит тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“. Той е най-дългият в страната с дължина два километра. Вече около 1800 метра са изкопани в двете тръби.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството обясни, че продължава работата по първите три участъка на АМ „Хемус“. На някой места е започнало полагането на асфалт. В проект е и АМ „Черно море“, която е важна за Черноморието.
По думите й по републиканската пътна мрежа се наблюдават около 500 потенциални срутищни процеса. АПИ и пътноподдържащите фирми извършват обход на участъците, където има риск, за да може да се реагира превантивно.
Към момента в страната има 2178 свлачища, които са регистрирани и се наблюдават. На 225 от тях са поставени контролно-измервателни системи. В проект са за монтиране още 26. По-трудно се определят срутищата, защото стават внезапно заради прекалена влага, замръзване или размразяване.