Системни разминавания се наблюдават в планираните от администрацията на Фандъкова инвестиции и резултатите от тях. Тези несъответствия костват немалко средства от бюджета на софиянци и носят след себе си тежки последици откъм цялостното градоустройство на столицата. Това коментират анализатори.
Днес кметът на София Йорданка Фандъкова ще представи бюджета за новата 2021 година, обявявайки как ще изглежда финансовата рамка в специална пресконференция. През изминалите 12 месеца общината разполагаше с 1.729 милиарда лева.
От неправителствената организация „Спаси София“ системно алармират за казуса с градския транспорт, който е изправен пред огромно финансово предизвикателство. След 17 години чакане и десетки неспазени обещания и крайни срокове, последният, от който е изтекъл на 31 декември 2020 г., нова система за таксуване все още няма. Явно близо 100 млн. лв (83 млн. без ДДС) не са достатъчни, за да може градският транспорт на София най-сетне да влезе в 21-ви век и таксуването да стане удобно и справедливо, смятат от организацията.
Много месеци водачите не продават билети, а пътниците са намалели драстично. Това неминуемо ще се отразява на средствата, с които ще общината ще разполага през 2021 г. за поддържане и развитие на системата. От друга страна, смятат от гражданската инициатива, е удобно оправдание на ГЕРБ да отхвърлят всяко добро предложение, което не идва от тях под претекст, че „няма пари“.
Случайно ли е, че председателят на комисията по транспорт се е опитал да измоли от Министерство на финансите едни 15.5 млн. лв., за да бъде покрита финансовата дупка, пита Борис Бонев, който стои зад „Спаси София“?