Новата програма „Транспортна свързаност“ отваря врати за бизнеса и частните компании. Това подчерта директорът на дирекция „Координация на програми и проекти“ Галина Василева, съобщиха от ведомството.
Идеята е да бъдат подпомогнати интермодалните оператори и компании, които да изградят инфраструктура за алтернативни горива по основната пътна мрежа.
Повдигнат бе въпросът за финансиране на пътната безопасност и дигитализацията чрез програмата, като Галина Василева изрази готовността на министерството да разгледа отправените предложения и да се търси вариант за осъществяването на идеята.
По отношение на автомобилния транспорт и средствата, отпускани за преодоляване на негативните последици от пандемията бе представено, че са постъпили 565 заявления за подкрепа на превозвачи. Към момента са обработени 142 броя на стойност малко над 9 млн. лева. През февруари предстои преминаване към изплащане на средствата. Комисията продължава работа до окончателното разглеждане на постъпилите заявления.
Дискутирано бе и решението на правителството за прехвърляне под юрисдикцията на Министерството на икономиката на ДП „Транспортно строителство и възстановяване“ ЕАД, както и предложението за прехвърляне на двете държавни транспортни болници – „Национална многопрофилна транспортна болница“ – София и „Многопрофилна транспортна болница“ – Пловдив към Министерството на здравеопазването.
Синдикатите и работодателите изразиха своето безпокойство за това и категорично се обявиха срещу записаното в коалиционното споразумение на правителството сектор „Транспорт“.
„Решението е взето набързо и не е добре обмислено“, каза Екатерина Йорданова.
Синдикалните организации познават два инструмента за решения: протест и диалог, като според нея при втория се постига по-голям устойчив ефект.
В края на дискусията всички участници се обединиха около идеята МТС да се бори тези структури да се запазят в системата на транспорта. Предстои министърът да бъде запознат и да вземе окончателно решение по темата.