Фирми, които отговарят за поддръжката на пътищата у нас, твърдят, че нямат никакви средства, дори за закупуването на сол за обработка на участъците през зимата. Причината била, че пътната агенция била спряла всякакви плащания. Спрени били дори и тези за текуща поддръжка, а не само за строителство и ремонт, предаде „24 часа“.
Сигнали за това били постъпили в браншовата камара „Пътища“. Фирмите, които са нейни членове твърдят, че парите или се забавят, или изобщо не се плащат.
Оспорвали се дори дейности, които са били поръчани от самата пътна агенция и се изпълняват по сключени договори. Въпросните контракти се подписвали веднъж на пет години и били рамкови. Всяка година парите се изчислявали и се плащали месец за месец. С тези суми фирмите купували сол и други материали за поддръжката на пътната артерия през зимните месеци. Освен това се режат храсти и дървета покрай пътищата и се закърпват дупки в асфалта. С тях се правят и временни заграждения при катастрофа.
Въпросните компании са общо 28 – по една за всяка област. Те извършват и други дейности по пътищата, като например да създават временна организация на движението, когато това е наложително.
От три месеца насам, оказва се, Агенция „Пътна инфраструктура“ не е възлагала обичайните за това време на годината дейности. Това може да доведе до сериозни затруднения по пътищата у нас.
В декларация на браншовата камара се посочва, че дори и тези дейности да бъдат възложени през есента, те ще се правят при неблагоприятни атмосферни условия и негативите ще бъдат за пътните фирми. От камарата обясниха, че в момента текат разговори с администрацията и затова се въздържат от допълнителни изявления. Очаква се актуализацията на бюджета, за която всички призовават през последните седмици.
В проекта на служебното правителство са предвидени допълнителни 100 милиона лева в бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа. От браншовата организация в същото време твърдят, че са дължими общо 800 милиона лева и то за фактурирани и сертифицирани дейности по пътищата и още 200 милиона лева за дейности, които все още не са приети и признати от пътната агенция.