Оплакванията от некачествени ремонти стават все повече, тъй като се налага хората да правят ремонт след ремонта. Отделно се забелязва на пазара изкуствено завишени цени за този вид дейности, извършени от некомпетентни хора, които не дават гаранция за качеството на работата си при възникнал проблем.
Младо семейство от Бургас също е попаднало в този порочен кръг – пишман майстори и изгубено време. Потърпевшите се свързаха с Искра.бг след некачествено поставен паркет в новото им жилище от компания ЕМКО-Г, дългогодишен производител в тази област. Те били възмутени от резултатите върху паркета – надраскан, с косми, със залепнали боклуци, недобре нареден.
„Към края на 2022 година отидохме във фирмения магазин в центъра на Бургас да си поръчаме паркет за новото ни жилище, защото сме дългогодишни клиенти. Харесахме паркет тип дюшеме, избрахме размери, платихме капаро и след това ни казаха, че през януари 2023 година ще бъде поставен. Не подписахме никакъв договор за изработка, а само ни дадоха офертата. Дойдоха майсторите в уречения ден и го поставиха, след като минаха няколко дни ни казаха, че може да влезем в апартамента и да видим резултата“, споделят потърпевшите.
По думите им първо са чакали 10 дни, за да се нареди самият паркет, след което след още 10 дни са го изциклили и са го лакирали, чак тогава установили нередностите. Те са останали изключително разочаровани от това, което са видели в дома си:
„Целият паркет беше с някакви залепени боклуци по него, с косми, които бяха под лака и имаше остри стърчащи бабуни. Имаше осезаеми фуги и чепове, където бяха като дупки. Чисто новата ни бяла врата беше остъргана, едното й крило беше лакирано, залепяйки му хартиено тиксо, за да не може да се забележи първоначално. Обадихме се веднага на майсторите и ги извикахме, защото нямаше как да приемем работа им за качествено изпълнение.“
Майсторите са признали, че има допуснати грешки и са отишли през февруари втори път да си оправят пораженията за тяхна сметка. Младото семейство посочва, че работниците са казали, че ще шкурят целия паркет на ръка и всичко след това ще е перфектно. Но след втория път положението е било още по-зле и от първия – целият паркет е бил надраскан от кръгове.
Това е принудило младото семейство да отиде на място в магазина и да обясни как месеци наред не могат да си влязат в апартамента заради майсторите от фирмата. След тяхното оплакване, с потърпевшите се е свързал управителят на компанията. Той посетил на място в жилището и констатирал, че изпълнението е некачествено и обещал да прати друг екип през април, който за трети път да направи ремонт на ремонта и да оправи грешките на предните майстори.
„На 3 април дойдоха и на 5-ти бяха готови. Чисто новият ни паркет отново беше циклен с машина. Сега не е в идеално състояние, но е поне в приемливо, след три поредни опита и месеци в размотаване“, уточниха потърпевшите. Те посъветваха:
„Не препоръчваме ЕМКО-Г паркет, защото са некоректни, с изключително лошо отношение спрямо клиента, след като са взели парите и не са си свършили работа. Трябваше да им се молим да си оправят всичките поражения, който са си направили сами и по никакъв начин не са ни компенсирали. Изключително арогантното поведение особено от управителя на фирмата.“
Младото семейство не може да повярва как месеци наред са били разигравани и впоследствие не са получили това, за което са платили. Според тях е некоректно една фирма да не държи на думата си и да се отнася по-този нелоялен начин с клиентите си.
В казуса с младото семейство се забелязва класически случай в България – скъп ремонт, с некачествено изпълнение от неквалифицирани работници.
От Искра.бг оставаме отворени за всички засегнати страни в казуса да се изкажат.
Очакваме и вашите сигнали на iskra@iskra.bg