„Шофьори на тирове се оплакват, че се събират такси на ръка. Събирането на такси се извършва на каси от фирмите без всякакви означения. Също така е върната и товаро-разтоварната дейност в ръцете на частните оператори. Твърди се, че е върната и 100%-овата проверка на камионите. До началото на февруари са били проверявани само част от камионите. След влизането на частния оператор проверките се увеличават.“
Такава е по думите на бившия заместник-изпълнителен директор на Българската агенция по безопасност на храните Ангел Мавровски ситуацията на ГКПП „Капитан Андреево“. За „БНР“ той изтъкна, че това е в полза на частния оператор, тъй като повечето проверки означавали и повече средства в касата на съответната фирма. Според него въпросът е как се правят тези проверки.
Мавровски припомни, че през 2022 година границата ни бе блокирана при отказ на частните оператори да извършват товаро-разтоварна дейност. Той смята, че държавата трябва да бъде подготвена със служители, които да поемат въпросната дейност.
Експертът напомни още, че това е държавна граница, която е и външна на Европа. И добави:
„Представете си, лице, което идва и тръгва на каси да си плаща, които нямат абсолютно никакви означения. Някакви хора го влачат по гишета, които нямат никакви данни по тях, нито ценоразписи, и съответно се плащат такси изцяло в брой. Въпросът е как Агенция „Митници“ е разрешила това нещо да се случва на границата и кой го позволява?“
Бившият служител отбеляза, че всичко това може да бъде променено, но е въпрос на политика на държавата и самосъзнание на настоящото управление.
Очаква се и отварянето на лаборатория, а помещенията бяха определени преди две години, подчерта още той.
Ангел ли си Дявол ли си
Май си Долен Бок..к