Извадиха телата на двама души от червен пикап, паднал във водата на мястото, където се срути балтиморският мост. Осем строителни работници са били на моста, когато корабът го е ударил, срутвайки го във водите. Двама от работниците са били спасени през деня, но продължава издирването на останалите четирима – за тях се предполага, че са загинали.
Спасителните екипи работят за справяне с опасни материали, а следователите са на място. До момента са посочени четири от шестте жертви на срутването на моста, предава „BBC“.
На пресконференция вчера щатската полиция на Мериленд идентифицира Алехандро Ернандес Фуентес /35/ и Дорлиан Рониал Кастило Кабрера /26/ като двамата работници, извадени от водолази от вътрешността на камиона. Фуентес е бил от Мексико, а Кабрера – от Гватемала.
Водолазите вече не могат да се движат безопасно във водите заради бетона и отломките, обясниха от полицията. Сега те използват сонарни сканирания и смятат, че превозни средства, в които може да има други тела, са „обвити в бетон“. Посочени са и другите двама, за които се смята, че са мъртви – Мигел Луна, родом от Ел Салвадор, и Майнор Суазо Сандовал, гражданин на Хондурас.
Министерството на външните работи в Мексико обяви по-рано, че за двама от неговите граждани се предполага, че са мъртви – единият, от които сега е идентифициран като Фуентес – докато друг е спасен от водата.
Един човек, който е бил в болница, след като е бил изваден от водата, е бил освободен, съобщиха служители късно в сряда.
Първите спасители прекараха часове във вторник, търсейки във водите на река Патапско шестимата строителни работници, които работеха върху дупките на моста около 01:30 (05:30 GMT), когато корабът се блъсна в моста. Бреговата охрана на САЩ прекрати издирването около залез слънце, като обяви, че ниските температури на водата и изминалите часове са показател, че работниците са мъртви. Властите обещаха да намерят телата на мъжете за техните близки.
Операцията е предизвикателство, заяви вицеадмиралът от бреговата охрана Питър Готие в сряда. По думите му водолазите са плували в студени води с метални отломки от падналия в реката мост. Самият товарен кораб е стабилен, но има над 1,5 милиона галона мазут и смазочно масло на борда, добави Готие.
Приблизително 4700 товарни контейнера също са били на борда, включително 56, които съдържат опасни материали.
„Бреговата охрана се придвижи агресивно, за да се качи на кораба и имаме екипи на борда“, каза Готие.
Военноморските сили на САЩ планират да използват шлепове с тежкотоварни кранове – някои могат да носят до 1000 тона – за отстраняване на части от моста, паднали във водата. Разследването какво се е объркало на кораба ще бъдат от решаващо значение, коментира морският специалист Джим Белингам пред „BBC“.
„Огромно предимство е, че корабът не е потънал, така че разследващите ще получат достъп до записи и надяваме се, такива на това, което се е случило“, каза той.
Длъжностните лица се надяват, че записващо устройство за данни, което са взели от кораба, ще предостави повече информация. „Dali“ се е насочил към Шри Ланка, когато внезапно е загубил захранване и е подал сигнал за помощ, преди да се разбие в моста на Балтимор. Длъжностни лица твърдят, че срутването на моста на ключово пристанище може да представлява риск за световните вериги за доставки и икономиката на САЩ.
Губернаторът на Мериленд Уес Мур каза, че 8000 работни места може да бъдат засегнати от срутването и нарече инцидента „глобална криза“.
„Националната икономика и световната икономика зависят от пристанището“, каза той, отбелязвайки, че миналата година през него са преминали товари на стойност 80 милиарда долара.
Пол Уидефелд, секретар на Министерството на транспорта на Мериленд, подчерта, че подмяната на моста няма да бъде бърз процес, но обеща по време на пресконференцията в сряда, че служителите работят, за да „представят проект за подмяната на този мост възможно най-бързо, така че портът да се възстанови и общността отново да работи“.
Експерти казват, че срутването на Key Bridge може да доведе до загуби до 15 милиона долара на ден, докато корабоплаването не бъде отворено отново.
Американският сенатор Бен Кардин от Мери каза, че е уверен, че „благодарение на администрацията на Байдън“ щатът ще получи необходимите ресурси, за да се възстанови и да започне работа по заместващ мост.
„Нашият основен приоритет е да отворим корабоплаването поради въздействието, което има върху нашата страна и глобалната верига на доставки“, каза той.
Разследващите също се надяват да установят дали горивото е изиграло роля в смъртоносната катастрофа. Морски експерти казват, че замърсеното гориво може да причини спиране на тока на кораба, тъй като създава проблеми с главните генератори на енергия на кораба.