След разговори с ЕК: Авиокомпаниите се ангажираха да връщат навреме пари след отмяна на полети

0
18
Самолет
Самолет. Снимка: Pixabay

Авиокомпаниите поеха ангажимент да връщат навреме пари след отмяна на полети. Това стана след разговори с Европейската комисия, съобщиха от Брюксел. 

С ангажимент са излезли 16 големи авиокомпании. Те обещават по-добра информация и своевременно възстановяване на разходите на пътниците в случай на отмяна на полети. През декември 2020 г. Комисията алармира отговорните институции за сътрудничество в областта на защитата на потребителите за справяне с анулирането и възстановяването на пари на няколко авиокомпании в контекста на пандемията COVID-19.

След проведения диалог ангажиментите поети от авиокомпаниите са:

· в по-голямата част от случаите оставащото изоставане във възстановяването на средства е изчистено и на пътниците ще бъдат възстановени средства в срок от 7 дни, както се изисква съгласно правото на ЕС;

· пътниците ще бъдат информирани по-ясно за техните права в случай на отмяна на полет от авиокомпания;

· авиокомпаниите ще отдават еднаква тежест на своите уебсайтове, електронни писма и други съобщения до пътниците относно различните възможности, с които разполага пътникът в случай на отмяна на полет от авиокомпанията: смяна на маршрут, връщане на парите и – ако се предлага от авиокомпанията – възстановяване на сумата под формата на ваучер;

· в комуникацията си с пътниците авиокомпаниите ясно ще разграничават отмяна на полети от авиокомпанията (и произтичащите от това законови права на пътника) от отмяна на полети от пътника (и евентуалните договорни права, които пътникът може да има в тези случаи съгласно реда и условията за превоз на авиокомпанията);

· на пътниците могат да се предоставят ваучери само ако изрично ги изберат. Повечето авиокомпании се съгласиха, че неизползваните ваучери, които пътниците в ранните етапи на пандемията е трябвало да приемат, могат да бъдат възстановени в пари, ако пътникът пожелае това;

· пътниците, които са резервирали полета си чрез посредник и изпитват затруднения да получат възстановяване на разходите от посредника, могат да се обърнат към авиокомпанията и да поискат да им бъдат възстановени директно. От авиокомпаниите се очаква да информират пътниците за тази възможност и за всички условия за искане на директно възстановяване на средства на своите уебсайтове.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments