Въздухът през лятото се замърсява от автомобилите, а през зимата – заради битовото отопление. Освен това са налице и географски особености, отразяващи се върху чистотата на атмосферата. Това твърди независимият общински съветник Борис Бонев.
Според него е нужно да се вземат мерки, които да отговарят на особеностите на София, а не прилаганите във Виена или Париж.
Бонев посочи, че Механизмът с оперативни мерки за справяне със замърсяването на въздуха, качен на сайта на Столична община е от 2018-а година, като през миналата е бил променен. В сайта обаче не е отразено.
Общинският съветник уточни, че в публикацията липсват мерките за подмяна на отоплителните уреди на твърдо гориво с други, които са с пелети.
Бонев е на мнение, че е грешно да се предполага, че отопление с твърдо гориво има единствено в ромските махали, като към тях прибави „Лозенец“ и кварталите от витошката яка.
Той обясни, че въвеждането на зеления билет е превантивна мярка, за да слязат хората от колите си и да влязат в градския транспорт. За пример посочи Париж, където автомобилите са много повече и в дните със силно замърсяване ползването на градски транспорт не се заплаща.
Според него информацията, че автобусите се подменят за екологичен ефект е невярна. Бонев зави, че 700-те автобуса в столицата са незначителен фактор за замърсяването на града, при положение, че всеки ден биват регистрирани 500 нови МПС-та, а в зимния период има 50 хиляди кюмбета.