Българските гласоподаватели имат по-малък интерес към скандали по време на предизборната кампании, коментира председателят на Съвета за електронни медии Соня Момчилова по повод специализиран доклад на регулатора в ефира на „bTV“. По думите й интересът към сензации намалява, докато публиката е отегчена.
„В тези дебати отсъстваха теми от сферата на културата, от сферата на здравеопазването, на образованието.“, заяви Момчилова и добави, че основни са били темите за недоимъка и за сложните икономически проблеми, които трябва да решат хората.
Според Момчилова умората води до безучастност, а броят на апатичните от избори на избори расте. Тя смята, че тенденцията може да се дължи и на липсващото съдържание и смисъл, мотивиращи избирателите да отидат да гласуват.
Хората все повече се информират за случващото се в изборния ден като скролват в телефоните си и не толкова чрез традиционните медии, разкри Момчилова и добави, че това също е повод за голям дебат.
„Много бързо трябва да се намери тази формула за възстановяване на автентичния интерес – любопитството.“, категорична е Момчилова.