Лидерът на партията „Има такъв народ“ Слави Трифонов „се гордее с това, че продава български пазарен продукт зад граница. Но това, което трябва да се каже е, че той всъщност продава и проповядва един граждански национализъм“. Това заяви пред „БНР“ Леа Вайсова, асистент в катедра „Социология“ в Софийския университет „Свети Климент Охридски“.
Тя обясни, че в последните дни става все по-ясно, че българският народ заживява в един вид политическо шоу и предстои да разберем как точно функционира демокрацията в момента. Именно затова е нужно да се анализира поп културата у нас.
Любопитното е, че национализмът, който Трифонов пропагандира, е различен от този на ВМРО. Докато вторият е насочен към миналото, този на шоумена засяга актуалните постижения на българите.
Според Леа Вайсова маркетинговата стратегия на Трифонов от 90-те години насам е да дава самочувствие на родните граждани, вдъхвайки им увереност, че са културни хора. Освен самоуважение, лидерът на ИТН говори още за свобода срещу един тиранин, който пречи на хората да живеят достойно, както заслужават.