Поне няколко грешки са били открити след тежката челна катастрофа между два влака край София вчера. Това обяви пред „NOVA“ председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев. При сблъсъка загинаха двама души, а други шестима бяха ранени.
Бунев, за разлика от останали експерти, е категоричен, че е напълно невъзможно машинистът да е тръгнал на червен светофар. По-скоро влакът е потеглил на коловоз, който е без светлинна сигнализация.
По всяка вероятност това се е случило на гара Кремиковци. Въпросният коловоз по принцип се използва само за претоварване. Композициите се прегарирали на един от коловозите със светофари, за да бъде сигнализирано на другата гара, че влак по трасето в обратна посока не може да тръгне.
Людмил Иванов от своя страна коментира, че по нашите географски ширини страдаме от балкански синдром и си мислим, че правилата не важат за всички. При един такъв удар, ако влаковете бяха пътнически, жертвите щяха да бъдат стотици, прогнозираха още експертите.
Директорът на дирекция „Аварийна помощ и превенция“ Мария Тенева от своя страна обясни, че на спешния телефон 112 е постъпил сигнал за сблъсък между два локомотива и възникнал вследствие на това пожар. Теренът е бил толкова стръмен, че линейките не са успели да стигнат до хората. Наложило се е те да бъдат изнасяни на носилки.
Опасност от радиация след влакова катастрофа? Кметът на „Кремиковци“ с коментар
Може би, ако влаковете имаха радиостанции. Нямаше да се стигне до това положение..
Става въпрос за ДВА ТОВАРНИ влака!!!!
А мисирките сложили снимка на ПЪТНИПЕСКИ!