Затворена за неопределено време ще остане станция „Хаджи Димитър“ от третата линия на столичното метро. На 19 януари преминаването на мотрисите между станциите „Театрална“ и „Хаджи Димитър“ е било преустановено поради технически причини. За транспортирането на пътниците са били осигурени автобуси, които ще се движат в участъка между двете метростанции.
Директорът на столичния „Метрополитен“ инженер Стоян Братоев обясни пред „БНР“, че вчера е било констатирано повдигане на релсовия път в участъка в близост до метростанция „Хаджи Димитър“. Едва сега ще започне да се демонтира релсовият път. Да се премахне бетонът, в който е бетониран той, за да може да се стигне до конструкцията и да се установи дали ще се усилва основата под нея. Той уточни, че не е ясно какви мерки ще се предприемат на този етап, но това няма да се случи за няколко дни.
Същевременно гражданската инициатива „Спаси София“ коментира в социалните мрежи, че строител на участъка е небезизвестната фирма „Трейс“, която е получила 75 милиона лева за работата си. Те обясниха, че точно некадърното строителство е спряло метрото, а релсовият път е пропаднал на петия месец. Същата тази фирма е участвала в строежа на магистрала „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора, по която всички шофьори се движат с ограничение 90км/час. Тя е ремонтирала и пътя за Своге, където загинаха 20 човека, твърдят от групата. Те уточняват още:
„Това е онази фирма, която построи и западната дъга на СОП, която многократно пропадаше, булевард Дондуков, който стана на вълни, Тодор Каблешков, където закъснението в пъти надвиши срока, булевард Витоша, чиито плочки не спряха да хлопат и т.н. Но за всичко това Фандъкова и ГЕРБ оставаха слепи и санкции нямаше.“