Вагонно-ремонтният завод в Дряново затваря врати. Повече от 100 души са били изпратени на борсата и остават без препитание в навечерието на коледните и новогодишни празници.
Ръководството обвинява БДЖ в неизпълнение на договори. Такова обвинение към самия завод пък има и от българските железници – оттам посочват, че има договор от 2021 г., приключил през април тази година, но той не е изпълнен. По него са били изплатени 7 милиона лева за предаването на 15 вагона.
„През 2021 г. стартирахме договора и наистина тогавашното ръководство осигури в бърз порядък да се изплати сумата по аванса. В рамките на много кратък срок от време, в порядъка от осем месеца, ние разработихме техническа и технологична документация, която позволява изработването не на 15, а на 100 вагона. Впоследствие се стигна до забавяне поради COVID пандемията и забавени поръчки от външни контрагенти, тъй като ние внасяме продукти, които в България не се произвеждат”, коментира управителят на завода Валери Димитров пред „NOVA“. По думите му ще бъде започната процедура срещу БДЖ.
103-годишният завод за вагони в Дряново е едно от двете останали предприятия у нас, което работи с българските железници. Тук са били изработени всички пътнически вагони за родната железница преди повече от 30 години.
БДЖ отговори, че смятат претенциите на завода към тях за неоснователни, тъй като са били направени достатъчно компромиси. Изплатена била и около 30% от обещаната сума по договора.
От понеделник БДЖ остава без нови вагони, а над 100 работници остават без работа.