Свръхскоростната капсула Virgin Hyperloop с първия си курс с пътници

0
262
Капсула
Снимка: Скрийншот от YouTube

Свръхскоростната капсула Virgin Hyperloop изпробва първото си пътуване с пътници в пустинята на Невада, информира “BBC”Футуристичната транспортна концепция включва жлебове във вакуумни тръби, превозващи пътници с висока скорост. В изпитанието двама пътници – и двамата от персонала на компанията – изминаха разстоянието от 500-метрова писта за 15 секунди, достигайки 172 км / ч.

Това обаче е малка част от амбициите на Virgin за скорост на пътуване над 1000 км / ч. Virgin Hyperloop не е единствената фирма, разработваща концепцията, но никой досега не е превозвал пътници. В интервю за „BBC“ малко след събитието Сара Лучиян, директор на клиентския опит, която беше една от двете на борда, определи преживяването като “вълнуващо и психологически, и физически”.

Тя и главният технологичен директор Джош Гийгъл носеха обикновени руна и дънки, а не самолетни костюми за събитието, което се проведе в неделя следобед извън Лас Вегас. Лучиян каза, че пътуването е плавно и “изобщо не е като влакче в увеселителен парк”, въпреки че ускорението е “по-бързо”, отколкото би било на по-дълга писта. На никой от тях не им е прилошало, уточни тя.

Лучиян каза, че скоростта им е възпрепятствана от дължината на пистата и необходимото ускорение. Концепцията, която прекарва години в разработка, се основава на предложението на основателя на “Тесла” Илън Мъск. Някои критици го определят като научна фантастикаТой се основава на най-бързите влакове в света с магнитна левитация (маглев), след което се прави по-бързо чрез ускоряване по вътрешните вакуумни тръби.

Световният рекорд за скорост на влака Maglev е поставен през 2015 г., когато японски влак е достигнал 374 мили в час в пробно пътуване край планината Фуджи. Основана през 2014 г., Virgin Hyperloop получи инвестиция от Virgin Group през 2017 г. Преди това беше известна като Hyperloop One и Virgin Hyperloop One. В интервю за BBC през 2018 г. тогавашният шеф на Virgin Hyperloop One Роб Лойд, който оттогава напусна фирмата, заяви, че скоростта на теория би позволила на хората да пътуват между летищата Гетуик и Хийтроу, на 45 мили разстояние от противоположните страни на Лондон, за четири минути .

Базираната в Лос Анджелис Virgin Hyperloop изследва и концепции в други страни, включително хипотетична 12-минутна връзка между Дубай и Абу Даби, която отнема повече от час със съществуващия обществен транспорт.

Критиците посочиха, че системите за пътуване Hyperloop биха включили значителните усилия, както за получаване на разрешение за планиране, така и за изграждане на огромни мрежи от тръби за всяка пътека за пътуванеЛучиян признава потенциалните трудности, като казва:

“Разбира се, има много инфраструктура, която трябва да бъде изградена, но мисля, че сме смекчили много риск, който хората не са смятали за възможно.”

Тя добави:

“Инфраструктурата е толкова важен фокус за толкова много хора в правителството. Ние знаем, че хората търсят решения. Те търсят транспорта на бъдещето. Можем да продължим да изграждаме днешните или вчерашните транспортни системи и да продължим да срещаме същите проблеми, които те носят, или ние наистина можем да се стремим да изградим нещо, което да ги реши.”

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments