През последните 9 месеца има по-слаб интерес в търсенето на нови автомобили с дизелови двигатели, отчита Европейската браншова асоциация. Това се наблюдава във всички страни в Европейския съюз. Според информацията за страната ни през този период има понижение с 19% или 11 956 по-малко продадени автомобили. На този фон обаче има увеличение в търсенето на електро-алтернативи и бензинови коли.
Анализаторът на пазара на автомобили Филип Лазаров коментира за „NOVA“, че засега няма как да се забранят дизеловите автомобили въпреки упоритите слухове за това.
„Няма как автомобилите дизеловите, които са произведени преди 5 години, да се спрат тотално“.
Собственикът на автокъща в Дупница Георги Грозданов пък отбелязва, че не се забелязва да има по-нисък интерес към дизели. По думите му купувачите гледат външния вид и цената, а рядко се доверяват на слуховете.
Грозданов уточнява, че напоследък се продавали малко по-нови автомобили с дизелови двигатели, които отговарят на евро стандартите, а бензиновите се търсели повече заради това, че може да се кара извън страната, в по-големите градове, като може и да са от по-стара година.
Изпълнителният директор на Асоциацията на вносителите на автомобили в България Цветелина Цанева отчете, че най-търсени са колите, които струват около 5000 лева. По думите й това е изборът на хората с високо образование, добри професии, които въпреки това не са склонни да дадат повече пари за возило. Предпочитат бензинови коли, защото могат да се управляват и на газ. Това им дава още един вариант, споделя наблюденията си Цанева.
Българинът търси най-икономичното, защото доходите определят решението и търсенето му, обобщи тя.