Yahoo планира да съкрати повече от 20% от общо 8600 служители като част от мащабно преструктуриране, предава „BBC“.
Технологичната компания реорганизира рекламното си звено, което ще загуби повече от половината от отдела до края на годината. Близо 1000 служители ще бъдат засегнати от съкращенията до края на седмицата.
Yahoo е най-новата технологична фирма, която обяви загуба на работни места, тъй като компаниите се борят със спад в търсенето, висока инфлация и нарастващи лихвени проценти. Неин говорител заяви пред „BBC“:
„Тези решения никога не са лесни, но вярваме, че подобни промени ще опростят и укрепят нашия рекламен бизнес в дългосрочен план, като същевременно ще позволят на Yahoo да предоставя по-добра стойност на нашите клиенти и партньори.“
Yahoo, която е собственост на частната инвестиционна компания Apollo Global Management след изкупуването за 5 милиарда долара през 2021 г., добави, че този ход ще позволи на компанията да стесни фокуса и инвестициите си върху своя водещ рекламен бизнес, наречен DSP или платформа от страна на търсенето.
Промени в рекламата
Съкращенията са част от по-мащабните усилия на компанията да рационализира операциите в рекламния отдел на Yahoo. Това се случва, тъй като много рекламодатели намалиха маркетинговите си бюджети в отговор на рекордно високите нива на инфлация и продължаващата несигурност относно рецесията.
Пренасочването сигнализира за намерението на фирмата да спре да се конкурира директно срещу Google и Meta на Facebook за доминиране на дигиталната реклама. Говорителят на Yahoo добави:
„Новият отдел ще се нарича – просто – Yahoo Advertising.“
И още:
„Като удвоим усилията си върху DSP (Специализиран микропроцесор за цифрова обработка на сигнали) на базата на всички канали, ние ще дадем приоритет на поддръжката на нашите най-добри глобални клиенти и ще стартираме отново специализирани екипи за рекламни продажби към собствености, притежавани и управлявани от Yahoo – включително Yahoo Finance, Yahoo News, Yahoo Sports и други.“
Съкращенията в САЩ достигнаха повече от двегодишен връх през януари, тъй като технологичната индустрия, някога надежден източник на заетост, съкрати работни места с втория най-висок темп в историята, за да се подготви за възможна рецесия, показва доклад в четвъртък.
Компании, включително Google, Amazon и Meta, сега се борят с това как да балансират мерките за намаляване на разходите с необходимостта да останат конкурентоспособни, тъй като потребителските и корпоративните разходи се свиват на фона на висока инфлация и нарастващи лихвени проценти след пандемията.
Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг подчерта, че последните съкращения на работни места са били „най-трудните промени, които сме правили в историята на Meta“, докато Twitter съкрати около половината от персонала си, след като мултимилиардерът Илон Мъск пое контрола през октомври.