„Аз ако бях министър на финансите наистина нямаше да залагам повече бюджет за кино – докато Министерството на културата не си озапти едни развилнели се персонажи, които от години мърсят бг киното и пречат на кадърните, можещите и искащите да си вършат работата“.
Това заяви художникът и режисьор Теодор Ушев, който коментира във Facebook разпределението на средствата за кино в България. Според него това се случва по нечестен начин, като се дава приоритет не на най-успешните и награждавани по световни фестивали филми, а на най-комеерсиалните произведения, за които у нас са продадени най-много билети. Публикуваме пълния му коментар без редакторска намеса:
„И ето, дойде сесия за разпределение на едни мижави стотинки за няколко филма, и отново скандали, пресконференции, в резултат пак спрени сесии за производство на филми. Аз ако бях министър на финансите наистина нямаше да залагам повече бюджет за кино – докато Министерството на културата не си озапти едни развилнели се персонажи, които от години мърсят бг киното и пречат на кадърните, можещите и искащите да си вършат работата.
„Бунт на посредственяците“ – това е поредната атака със сопи и тояги срещу Националния филмов център и „фестивалното“ кино.
Има само една „оценка“, която може да бъде обективна за един филм и един режисьор (доколкото може да бъдем обективни в изкуството):
Това е селекцията и наградите на фестивали. Не бройката продадени билети. Защото при лошия вкус на зрителите в България, „възпитаван“ с години от зле направени, безвкусни и посредствени сериали, и бозави мелодрами по телевизиите, нещата с „масовия зрител“ са много тъжни.
Така както един художник е „добър“ само когато вече е в Музея, не когато олигарси купуват произведенията му.
Така,, както един театрален спектакъл и режисьор е поканен навън, на фестивали, а не когато пълни зали с вицове и анекдотчета.
Така, както един танцов спектакъл е поканен на престижен форум, а не когато пълни Зала 1 на НДК.
Това са важните произведения, автори.
За съжаление, те са и най-крехки.
Иначе си оставаме в смрадливата, спарена среда на родната действителност, в мрак и самодостатъчност – които знаем докъде водят (справка -Русия).
И там „трансформацията“ започна с „война“ срещу фестивалите, Оскарите, западния вкус, т.н.
С този външен вид/неизбръснат, нечистоплътен/,каквото и да каже изглежда несериозно.
Е, гелосаните костюмари не правят кино, пък и рядко се занимават с изкуство. Костюмари има само по чиновническите кресла в МК. Но от там пък съвсем не се чуват сериозни приказки, да не каже, че изобщо нищо не се чува. Прав е Ушев, независимо дали ни харесва как изглежда или не.
Ох ох ох гледайте му филма Фи не знам кво си… По – голям кино боклук рядко се среща. Иначе самочувствие до небето. Самозабравил се нещастник!
Кукундрел! Ако можеше само да стъпи на пръстчето на великите Методи Андонов, Въло Радев, Христо Христов, Георги Дюлгеров, Рангел Вълчанов, дори и сега имаме няколко чудесни режисьори… но господинът не е от тях.