„Тойота“ представи напълно преработен седан с горивни клетки с водород в петък в последния си опит да съживи търсенето на нишовата технология, която компанията се надява да стане мейнстрийм.
Най-големият производител в Япония разработва превозни средства с горивни клетки повече от две десетилетия, но технологията бе загърбена заради конкурентните електрически превозни средства с акумулаторни батерии, насърчавани от компании като „Тесла“, коментира „Ройтерс“.
Преди автомобилното изложение в Токио, което започва на 24 октомври, „Тойота“ представи прототип на новия водороден седан, изграден на същата платформа като купето LS на луксозната марка „Лексус“. Новият модел „Mirai“ може да се похвали с по-дълъг пробег от предшественика си и напълно преработен пакет от горивни клетки и резервоари за водород, съобщиха от компанията.
„Искахме да направим автомобил, който хората наистина искат да купят, а не само защото това е еко кола“, заяви Йошикадзу Танака, главен инженер на новия „Mirai“, при представянето. „Искахме нещо, което да е забавно за шофиране.“
Спортният дизайн с по-ниско разположено шаси е забележимо отклонение от първото поколение „Mirai“, което прилича на често срещания хибрид „Prius“.
Новият автомобил също има 30% по-голям пробег спрямо предишните модели с приблизително 700 километра, казват от компанията.
Танака заяви, че най-новият „Mirai“ ще струва по-малко, отколкото предшественика си, заради преминаването към масово производство. Сегашният модел се сглобява най-вече на ръка.
Оригиналният „Mirai“ е един от трите автомобила с горивни клетки, които са достъпни за потребителите, като струва 46 500 долара.
Компанията е продала по-малко от 10 000 бройки от „Mirai“ в последните пет години. За разлика от тях, „Тесла“ продаде 25 000 седана „Model S“ през първата година и половина.
„Тойота“ отказа да оповести цена за модела и заяви, че ще бъде наличен от края на следващата година в Япония, Северна Америка и Европа.