Трафикът във Facebook в Италия скочи значително заради изолацията

0
73
Социална мрежа "Фейсбук"
Снимката е илюстративна. Източник: Pixabay

В платформата на Facebook беше отчетен значителен трафик в голям брой страни, в които беше въведен ограничителен режим заради коронавируса.

Италия – страната с едни от от най-строгите ограничения, отбеляза най-голям ръст в използването на платформата, като през последния месец обажданията там са се увеличили с над 1000%, отчита „BBC“.

Гигантът заяви, че общият трафик на съобщения във всичките му платформи се е увеличил средно с 50% в най-силно засегнатите страни. Facebook притежава Instagram заедно с популярното приложение за съобщения WhatsApp.

Въпреки това компанията заяви, че по-високата употреба на социалните мрежи няма да я предпази от очакваните спадове, които се очакват в дигиталната сфера в цял свят.

„Не печелим много от услугите, в които наблюдаваме засилен трафик“, съобщиха от Facebook във вторник.

До този момент в Италия от вируса са починали над 6 000 души.

Наред със значителното увеличение на времето за групови разговори (трима или повече потребители), в страната наблюдава и 70% увеличение на времето, прекарано в приложенията, собственост на Facebook.

Facebook отбеляза стъпките, които ще предприеме за увеличаване на капацитета на платформите по време на засиления трафик, тъй като хората са затворени по домовете си и работят от там.

„Ние наблюдаваме внимателно моделите на потребление, правим нашите системи по-ефективни и добавяме капацитет според нуждите“, гласи пост на Алекс Шулц, вицепрезидент по анализите на компанията и Джей Парих, вицепрезидент по инженерство.

Все пак те признаха, че поддържането на приложенията може да стане по-трудно.

„Поддържането на стабилност на системите по време на този засилен трафик сега е по-трудно от обикновено, тъй като повечето от нашите служители работят от вкъщи. Почти всеки ден отчитаме рекорден брой посещения на социалните мрежи.“

Facebook понижи качеството на видеовръзката си в Европа, за да спомогне за намаляване на търсенето на доставчици на интернет услуги. Amazon, Apple TV + и Netflix също предприеха подобни мерки.

Тази промяна означава, че всеки видеоклип ще използва по-малко данни, като по този начин ще товари мрежите по-малко, тъй като те се поддържат трудно заради увеличения трафик, предвид факта, че  хората са по-активни, докато са изолирани в домовете си.

Превод: Глория Йорданова

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments