Транспортният министър: Новото ръководство на БДЖ трябва да се справи със закъснението на влаковете

0
120
Влак
Влак. Снимка: Искра.бг, Архив

Новото ръководство на Български Държавни Железници /БДЖ/ е ангажирано да предложи график, с който да се справи със закъснението на влаковете, заяви служебният министър на транспорта Георги Тодоров. Той посочи, че от началото годината закъсняващите влакове са 4710. Тодоров коментира пред „БНТ“:

Пътниците очакват да пътуват безопасно, да пристигат навреме и да пътуват комфортно. Нито едно от тези 3 неща не е налице.

Транспортният министър е категоричен, че хигиената е занижена. Той разясни, че дори новите подвижни електрически локомотиви не са оборудвани по отношение на единна система за безопасност и не кореспондират с европейската практика. Тодоров заяви, че си е направил пълна картина за състоянието на холдинга. По думите му след като са излезли одитните доклади, тогава чак е взел решението да освободи изпълнителния директор и председателя на Съвета на директорите и допълни:

Не смятам, че трябва да бездействам и да насърчавам недотам доброто оперативно управление на холдинга.

Министър Тодоров поясни, че има доста задължения, които се формират по отношение на забавяне или неплащане на инфраструктурни такси към Национална компания „Железопътна инфраструктура“. Според него те не се плащат заради липсата на финансов ресурс или заради лошото им управление. По думите му през последните години държавата е направила много за БДЖ – покрити са всички кредити, които е имала към финансовите институции. Той разясни:

Стъпките, с които се върви напред от холдинга, в частност на товарни и на пътнически превози не са достатъчни. Те по никакъв начин не кореспондират с очакванията на обществото.

Министърът на транспорта посочи, че ще има много по-строга финансова дисциплна, за да може управлението да е ефективно. Той обяви, че цените ще се покачат тогава, когато се предложи качествена нова услуга. Тодоров обясни, че за пътническите превози основният източник на приходи са билетите, а при товарните превози – цената на услугата, която предлагат към съответните товародатели. Според него:

Пандемията от COVID-19 се отрази много по-тежко по отношение на пътнически превози, защото имаше локдауни, карантини, хората спряха да пътуват масово. При товарните превози тя не се усети толкова.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments