От „Боинг“ са си признали, че са били наясно с проблем при своите самолети модел „737 Макс“ още година преди да се случат два фатални инцидента, но не са предприели никакви действия, пише BBC.
От фирмата са пояснили, че по невнимание са направили индикатор незадължителен вместо да бъде част от стандартния пакет, но настояват, че това не е поставило под риск безопасността на самолета.
Сензорът, известен като Разминаване на ъгъла на атака (AOA), има за цел да сигнализира на пилотите, когато два различни сензора представят противоположни данни.
Всички самолети от модела са били заземени през март, след като полет на „Етиопиан Еърлайнс“ претърпя катастрофа и загинаха 157 души.
Пет месеца по-рано 189 човека станаха жертва на катастрофа на „Лайън Еър“.
От „Боинг“ са осъзнали, че функцията е достъпна само за авиолинии с определен индикатор и смятали да се справят с проблема при по-късна актуализация на софтуера. Според тях софтуерният проблем не застрашава безопасността и не пречи на експлоатацията на самолета.
От Американската федерална авиационна администрация са заявили, че „Боинг“ не са информирали за издаването на софтуера до ноември 2018 г. Това е месец след катастрофата на „Лайън Еър“. В изказването си са добавили, че е било възможно да бъде предотвратено объркване, ако са били информирани по-рано.